Hopp hopp en tisdag på väg

 

SUPER FARMOR BLOGG
    V 48     
171128
 GRATTIS 
Malte 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det en ny dag med regn på fönsterrutan och 3 plus.
Så snön får vänta lite det tycker jag är trist då allt
är finare och ljusare med en bra vinter.
Men vi har i alla fall väder :)
 
 
Jag vakna upp med jobbig sendrag i vaden. tror att den krampa
så där fem gånger på rad. Luren ringer och jag han prata
med min fina dotter. Hon är så omtänksam mot sin
lilla mamma. Ja hon är en fin människa med
hjärtat på rätt ställe. 
 
Det är ju tur att man har barn med helt olika personligheter,
ingen av mina sex barn är den andra lik. Alla har sitt
sätt och sina värderingar, jag är så stolt över 
dom och det är så unika människor alla.
Vi kallades för barba familjen när
dom var mindre. 
 
 
Det börja med att pappa i huset är just barbapappa:)
Sen tyckte jag att barbabarne passa in på
mina barn :) Det kanske inte är så i
dag men.... då var det så.
 
 
Ja den tiden den tiden, allt rinner bort och
man kan bara öppna minnesbanken nu och se på minnen.
Nu har några av dom givet mig grädden på moset som man kan
få när dom är äldre och startar sina familjer. En av mina söner har hela
sex barn, ha ha hur tänkte han här ha ha. Så fina flickor och en kille . Det är tragiskt
att man inte får träffa han nu...Men det kommer jag att göra när han är större hoppas jag.
 
 
Men flickorna ser jag så ofta jag kan. Två av mina barn ar ett barn var och det är killar,
Två helt underbara killar. Det är killar som lyser när dom busar. När dom får
hoppa i min soffa och när man får lov att se buset bli till superglädje.
En son har faktiskt en av vare också fin barn och just en
längtan att busa så mycket man kan särskilt
killen :)
 
Två av mina barn har förhållande med planering på att skaffa barn :)
Ingen stress ungar. Det hinns med. Så min familj är stor och den är super viktig för mig.
Jag vill bara kunna vara med ungarna så mycket jag kan. Det kommer en tid då jag kan vara med all igen.
Jag skall ju inte jobba till jag dör hade jag inte tänkt mig jag skall njuta av mitt liv också. Det är det som man längtar efter just nu. Tur att man har saker man kan glädjas åt.
In i min familj i det stora hela har jag min bror med hans barn, den ena där, sonen är ju lite speciellt
men han är ju också mycket delaktig i nära relation med oss. Det har liksom blivit väldigt
bra relation och han har två barn som är så fina och det hänger med vår familj också.
Så nu är det växande familj på alla fronter. Mycket så där som man hade förr,
familjen är stor. På mitt kalas i helgen blev det ju sjutton vuxna.
Helt otroligt jag och gubben våra barn och min bror med
sin familj. Massa barn trots att fem stycken inte
var med. Stor god familj.
 
Nå väl i dag då...Skall hämta min bil och det är nog något i hästväg
vad den skall dra ut på tiden. Här stressar man arslet av sig för
att lämna bilen på verkstan. Ber svärsonen hämta mig på 
min födelse dag till och med. Och så är inte bilen
klar på utsatt tid, men hur?? Varför
sätta upp en tid??
 
Nä den måste vara klar nu annars blir det pannkaka av allt.
Ja min morgon har startat som du ser och jag sitter med lite frukost
för ovanligheten skull, eller inte. Massa saker som skall göras här och nu.
Och andra saker som jag skjuter upp. Så det är ju bara att köra på kan inte vara
annat än kul, eller hur :)
 
 
Så lite nyheter på detta då om det finns något som är intressant .
Min dag rullar sakta upp, jag skall ringa verkstan och kolla
om Bee är klar och om jag kan få min kära bil. Inge svar.
Fan det är inte bra jag måste få svar.
 
 
Jag har en reservplan på att Thomas kan hämta mig klockan 21 så det är OK
Men nu är det ju bara att hoppas att han skall slippa fara iväg, ringer igen, 
nä ingen svarar. Jag tar mig till centrum med bussen. Jag skall köpa
ballonger till Joline. Och så kan jag ta 12.22 tåget till Huddinge
om det nu skulle skita sig med bilen. 
Men till slut svarar Bullen jo då bilen är klar. Och jag kan hämta de,
Yes min Bee jag får min Bee. Jag blir överlycklig. Jag tar bussen 11.52 till Solbo.
Kliver av och får då mina nycklar och en räkning. Jag ger den till gubben sen. Nu Bee så kör vi.
Han verkar lite gladare och piggare, så härligt med min pärla jag bara älskar den.
 
 
Till Camilla som precis har kommit hem hon bjuder på en stå fika.
Nu är klockan mycket jag skall till jobbet. Så full fart mot Huddinge. Det 
skall vara brand övning i dag så vi har lite sittjobb i dag. Jag tror att jag skall
skynda mig att byta om så jag inte missar någon tid. Här skall vi jobba.
 
Utbildning om hur vi kan släcka brand och hur vi kan hjälpa folk 
att alla hus har brandceller i Sverige så det känns bra tycker jag. Radhus
äldre än 10 år har luftvindar som inte är så bra dom är öppna så att eld sprider sig
snabbt mellan husen. Olika brandsläckare, olika bra. Man skall ha brandvarnare och man skall
lära barnen hur man gör vid brand. Respekt men inte vara rädd.
 
Så nu är jag tillbaka så jag kan ha en vanlig kväll.
Jag skall jobba med en manlig kollega och han har varit här förut.
Det kommer gå bra och det är jag som är till nio i dag. Det blev en liten sak
bara i dag, en boende har uttryck oro. Inte så kul men lämnar över till natten så då
hoppas jag att det kommer gå som jag planerat.
 
Åker hem tar en kaffe och så är det natti nu.
 
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0