Mot ett kvällspass

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 45    
171109
 
GRATTIS
Teodor & Teodora
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är en ny dag och jag skall nog försöka få denna dag att vara så
bra som den bara kan och så bra för mig. Det är ju ändå jag som är i fokus i
min dag.Jag menar... det jag gör skall ju ge mig behaglig känsla. Att ge 100% på
jobbet ger mig behaglig känsla slut änden. Så det är lite dit jag är i dag. Min dag, min
känsla och mitt må bra :)
 
För ett få en perfekt morgon som också blev väldans sen för att vara
jag 07.30, skall jag nu egna mig åt min frukost. Planera den in i
minsta detalj. Fixa kaffe, ta fram de jag skall äta, fixa vitaminer,
ingefära shots och medicin, yoghurt, musli, smörgås och
ost. Ja det är då allt tror jag. Skall läsa lite nyheter.
 
Inge spännande här och det är ju tråkigt.
Däremot läste jag på FB att ACP skall ha en presentation i
fördjupningsarbetet. Hon är snart Silvia syster och jag är så glad för
hennes skull. Hon är så duktig och så driven, synd att vi inte har henne kvar
på Västergården, vilken miss vår chef gjorde när hon miste henne.
Ja då är det lunch och jag vill ha sällskap, Camilla skall vara hemma vi denna tid,
vill hon ha lunchsällskap???Jag ringer :) OK det ville hon jag tar Bee till
Brinken. Då tittar vi lite på TV och snackar lite, hon skall hämta
Linus och en kompis vid 13.30 Så jag droppar henne när
jag åker till jobbet.
 
Ja vad skall jag säga nu då??? Jag hoppas att det är bra på jobbet.
Vem skall jag jobba med??? Det är Silvia :) Så kul, en trevlig tjej. Hon är
bra att jobba med men oftast är det jag och Maria, så det är bra att det är Silvia i dag :)
Allt flyter på tills strax efter 16, vilket stök det blir, inne på B går dörrlarmet och Cajsa får inte av det.
Jag ber Silvia ta över mitt jobb och jag går till dörren som larmar.
Det blir tyst....Tack för det. Tillbaka till Silvia som har fått ta mitt jobb
jag över tar igen och tackar henne för hjälpen. Middagen kommer vi skall nu 
dela mat, vi har boende som aldrig får mat och aldrig ätit i dag. Så vi delar maten lite
tidigare. Silvia hjälper en boende på rummet, matning. Vilket gick ner i magen och upp igen.
Jösses har vi inte tillräckligt med stök???
 
En annan boende blir redigt arg på mig.
Det är jobbigt med dementa människor dom vet inte
vad som händer. Ena sekunden är det bra nästa är dom arga.
Här sitter vi mitt i allt och skall bara le. Nu blir det lugnt ett tag och vi
kan få grepp om hela kvällen. Allt slutar bra tack och lov.
 
Vi har alla till sängs där vid lagom tid, och jag kan gå hem med flaggan i topp.
Tur att det är andra saker som kan göra livet på avdelningen kul att
vara på. Bra kollegor och fin stämning Viktiga saker på en
avdelning där alla skall se till att vara bra kollega.
 
Nu åker jag hem Det är Silvia som är kvar till 21 i dag
jag har gjort det tillräckligt i helgen. Det är ett samtal som kommer
in på mobilen. Juhani han behöver komma till affären, OK Ja ja jag kör kom
ut nu då :) Så en sväng till ICA i centrum blir det kan ju inte ta hela dan, hoppas 
jag. Så handlat klart så nu åker vi hem. Jag är seg och trött behöver huvudvärks tablett.
 
 Hemma är det bara att ta av sig kläder ta kvälls medicin och så sova.
Skall upp i morgon.
  
 
    Sov gott     
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0