November ramlar på

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 45    
171106
 
GRATTIS
Ingegärd & Ingela 
 
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG   
 
Det är bara att rulla på i ullstrumpan och se till att man dör långsamt.
Jag är efter denna helg så trött fysiskt och  psykiskt så jag hade
velat vara ledig i dag vill jag lova. Nu vet jag att jag är
ledig i morgon och har en kort dag i dag.
Så jag skall överleva.
 
Det är bara att starta med morgon rutiner som vanligt,
jag är nog skadad från jobbet :) Rutiner hit
och dit :) Ja det blir nog lätt så. Alla
jobb har sina rutiner och sina
saker att ge vidare.
 
 
Frukost 
I all glans i ljusets sken.
Jag och mina tankar är det som gäller i
dag och just nu. så min måndag är i gång
på allvar nu. tar en titt på nyheter också. Inga
som helst konstigheter.
 
Då skall jag rusa fram och ta mig till jobbet och starta
dagen med medicin ut delning extra vaganza :)
Vilken kö det är här i dag, tycker att det går
väldigt sakta. Men jag hinner nog fram.
 
Ja ha snabb rapport med syster och får den infon som jag behöver. .
Men det funkar och så på rödbetan :). Allt är lite så lagom men det går.
Jag tar upp två och så är allt klart. Känns ju bra och det känns som jag  har koll.
Så då är det puffar som skall delas ut, och lunchen är ett faktum.
 
Att sitta i en hörna och tro att man kan vila när man hör 
vad som händer runt om är man galen. I denna hörna är det
full hörsel och insyn på. Lugnt område??? Nä inte det minsta. Så det är 
bara att sätta i öron proppar :)
 
Klockan blir till slut dags att åka hem :)
Jag är glad och jag är nöjd, här är det bara
att fixa och trixa. Hur kommer det sig att jag inte
 känner mig glad?? Jag är dunder trött. En helg som
tömde hela mitt energiförråd på 5 minuter och så långa pass
och så en måndag med väldans massa att göra :)
 
Väl hemma känner jag att jag skall göra lite
skrivning på detta med anhörig kursen. Man kan ju utveckla lite.
Fixar middagen där till 5 när gubben kommer hem. Och så är det ju bara att
köra. Sätter mig tillsammans med Ashani och Juhani, gubben kommer lite efter.
Sen händer det som jag ogillar till max, jag dör. Har ingen ork ingen ork what so ever.
 
Jag tittar på Dr Phil som är tråkigt, jag tittar på veterinärerna som inte heller är 
speciellt bra. Jag somnar och känner att nu får det vara bra. Säger till gubben att
jag lägger mig. Han skall komma. Jag somnar runt nio tiden.
 
 
    Sov gott     
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0