Och så kommer helgen :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 47     
171124
 
 GRATTIS 
Gudrun & Rune
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vaknar av att Linus kommer in och säger att jag sover hårt :)
Ja de kan nog vara så. Mormor är trött :) Men lägg dig en stund så kan vi 
mysa lite. Ja det gör vi säger Linus :) Han är så go.
 
Jag kan säga att jag är lyckligt lottad med flera fina barnbarn, alla
har sin charm och sitt speciella sätt. Så härligt att se var och en.
Denna morgon är Linus morgon. Jag har faktiskt inte sovit
över hos Linus innan. Så han var väldigt spänd redan
i går.
 
När vi går upp sen upptäcker han att Bumble Bee inte står på uppfarten, nä
sa jag jag var tvungen att lämna han hos docktorn igen. Han har problem med avgaserna.
Du vet om man inte sköter magen blir det bubbligt i magen och kan göra ont. Linus tycker väldigt
synd om Bee och hoppas han kommer hem snart. Det gör jag också.
 
 
Frukost unge herr Karlsson, kom vi sätter oss och tittar på tv
medans vi äter sa jag. Han tackar inte nej till detta.
Kommer på att min hjärtmedicin inte kom med
till Brinken i går. Inte så bra kan jag
då känna.
 
 
Jag plocka lite disk och tvätt efter frukosten och han lekte
med pyjamas hjältarna. Ja tar kaffe och så gick klockan så fort.
Camilla kommer hem och fixar pannkakor med färg Linus hjälper till.
Lunchen serverad.
 
 
Lite fika och jag pratar med gubben som kommer snart hem.
Ber han plocka upp mig på Brinken, Camilla väntar på en el kille som 
skall fixa deras nya fläkt som har gott sönder. Men det är helt otroligt vad
dom är sena med saker. Dom fick ut en annan kille för...två månader sen, Han 
beställde en del, sen blev det inge mer.
Nu ringde Thomas och dom har "glömt bort" detta fel.
En kille kommer ut i dag och fixar. Men när han sen väl kommer och byter
delen är det inte den. Det är displayen säger Camilla. För det sa dom till förra killen
också, men va, ja ha då skall vi byta den då. Beställa del igen då.
 
Ja ja jag och gubben åker hem när han kommer.
Han är trött och skall vila lite. Jag fixar mat och så äter vi.
Han skall duscha men somnar på soffan lite. Det är ju lugnt han kan sova ett
tag jag väcker honom sen. Han skall hämta Juhani i kväll från jobbet.
 
Pratade med Ellie dom kommer tidigt i morgon bitti.
Så det är ju kul, hinner vi ses innan jag och Ari skall på spa :)
Ja jag och gubben skall väl bara ta igen oss, han efter el slitsam vecka och
jag bara för att :)
 
Go kväll på dig.
 
 
    Sov gott      
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0