Plussamtal i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 46    
171115
Leopold
 
    GRATTIS        
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Har då fått sovit en skönhetssömn. Först vakna jag 05.15 men 
snälla jag vill sova lite till jag är trött, somna om igen :) Heja
jag har hittat snitsen, tror jag, Då så en skön sömn till
07.30 så där på en höft :) Vad det känns skönt, jag
känner mig  utvilad och det är skönt.
 
 
Så nu skall jag stångas med frukost och en stund på bloggen och Facebook.
Jag är en morden tant med media koll :) . Ja det är väl så det skall vara och det är väl
det som är OK hoppas jag . Jag älskar min blogg och jag kan ju skriva nästan vad som :) det
är lite det som är meningen, det är bra att skriva av sig och inte bära på skiten .
Min dag är på G Hugo och det är sol ute, då blir jag extra
glad då jag bara älskar solen :) . Ja jag skall inte göra så mycket i dag
här hemma det har jag delegerat till min son. Han är utan jobb just nu så det är ju
bra om han kan vara lite mer aktiv i sitt agerande här hemma. 
Kolla in min morgon den är så vacker :)
 
Nu är det lite läsning i Aftonbladet. Det är som vanligt med
nyhets tidningar. Mord, korruption och annat elände. Krig och förintelse jag
tycker världen är så galen nu att man blir mörkrädd på riktigt. Vilken egoism det
finns och det är ju så galet, så vansinnigt jag pallar inte läsa allt.
Nu är det de sitta som skall göras i ordning innan lunch.
Tandborstning och en sväng till macken, jag har en
gratis tvätt som jag tänkte ge Bee. Då blir
han glad och jag kan allt se hur fin
han blir.
 
Lunch med Camilla och Linus, kyckling med currysås :)
Gått och mumsigt :) Har gott om tid så en fika hinner vi allt med.
Linus visar mig sitt finger som är rött och otäckt just nu. Han får penicillin
så det skall ge sig.
Mot jobbet och detta himla plussamtal. I nya formulären står det att man
skall svara på om hon som chef  "duger", va fan svarar jag på den utan
att bli redigt arg. Här skall man vara neutral och inte säga ett dugg.
Vad jag tycker är en helt annan storry. Har hon gjort rätt för
mig?? Nä inte ett dugg, är hon rätt för demensvård?? 
Oklart, jag tycker inte det. Det är svårt att 
bara chef när man inte fattar något
hur en dement människa har
det i huvudet.
 
Det är påfrestande och väldigt tungt i bland.
Men nu är jag på G till mitt samtal.
Lycka till PH.
 
Samtalet gick ut på vad jag skall göra med mitt jobb. Vad avdelningen
skall göra för att få i hopp oss mer och öka effektiviteten.
Ja vad skall jag göra?? Det blir nog bra detta. Min
sol ja jag skall stötta mina kollegor så klart,
men solombuds skall jag inte vara.
 
Ja ja jag skall fundera lite på detta och så slår vi till med dunder och brak.
Jag kommer nog att göra storverk som vanligt när jag sätter den
sidan till. Jag vill inte vara sån men ibland är det bara så.
Nu ut till jobbet, jag vill bara ha min kväll överstökad.
Kommer bli så bra jobbar med Sevim och
det är bara bra de.
 
Vi kör på och det fungerar så bra och så fint jag är nöjd
efter kvällens jobb, jag vet vad jag gör och hur.
Fine mang tycker jag. Nu åker jag hem.
 
Hemma blir det en kaffe och så till sängs.
  
  
 
    Sov gott     
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0