Snart är jag i land med denna vecka

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 46    
171116
 Vibeka & Vivika
 
    GRATTIS        
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 När man vaknar utan klockan och undrar lite om det är jag som
är galen eller om det bara är så det skall vara. Först var jag
uppe 02.40, sen vakna jag till 04.25 och tyckte att jag
kan sova lite till. 0447 gick jag upp. Nä nu 
räcker det. Jag är seg som få i dag.
Tänder ljus och skall inta min frukost nu.
Det känns inte så segt nu då jag har varit vaken
ett tag, så då skall dagen rulla igång. Och det är ju bra
det för det är hög tid för en start nu.
Skall läsa lite nyheter och njuta av frukosten.
Lite så där oroligt om händelsen i Tullinge. Såg en
intervju med Zlatan, den var bra. Han skall vist spela på
lördag :)Annars allt som vanligt och Trump och Kim , andra tråkigheter
och krig, våld och skit. Som alltid med andra ord.
 
Ja då är det dags att dra sig mot jobbet.
Vi skall se till att allt är som det skall med nya rutiner och så.
Här är det fullt ös nu , mot Huddinge. Ett pass med Inga skall bli
så roligt.
 
 
Kom till jobbet och det är lugnt och vi har 
ingen köksa så vi två skall nu ta hand om allt igen.
Känns väl så där . Det funkar men det blir jobbigt kan jag
tycka. Jag hoppas att chefen kan se att vi behöver en alla avdelningar 
inte bara en.
 
Då är det klart med morgon stöket och jag känner att ett bra jobb har gjorts.
Vi är enormt duktiga på vår avdelning. Ett team som är super. Ja lunchen
kommer och vi får en förstärkning på att Kurt kommer. Det kan bli skoj.
En kollega som är fantastiskt duktig :)
 
Här är vi nu i ett skede där jag skall sluta och lika så Inga.
Jag skall ta min bil till Liljeholmen och det kommer
att bli spännande på vad dom säger om min 
tumme. Ja jag vet den är sliten och 
den är välanvänd.
 
 
Kommer till Liljeholmen så där lagom att vänta en stund, min läkare är lite sen
men det gör mig inget, jag skall bara vara här och sen kommer min tur.
Så då så, min tur och det är lite fina bilder jag kan se. Men vänta nu
vad är de där? Ja ha det är de som kommer att göra att min
tumme roterar med och med. Set ju lite missbildat ut och
det är ju de benet han vill ta bort.
 
 
OK vad mer för alternativ finns det??
Inte så många, vi kan ju pröva med lite kortison i
leden till att börja med. OK Hur kull blir inte detta. Ja ja
kör på du. Och så kommer sprutan, fan vilken lång nål, asså
så djupt är det väl inte till leden? Jo då in med sörjan och pang ....aj aj aj
Detta var inte en lek, känner hur hela leden delar sig. Det gör satan så ont, sen
kom kudden. Och då var det skönt han kan vrida leden utan smärta och utan störning.
Då så hoppas att jag klara mig över jul :) Och att det är smärtfritt.
 
Nu skall jag hem och handla och Juhani kommer och hjälper mig.
Det blir så bra så, köerna är gigantiska och det är sjukt långa.
Men det rullar det är vissa partier som det går i 40 och
vissa partier det rullar på i 70 väldigt konstig rytm.
Om alla skulle följa anvisningar skulle det
gå bättre.
 
 
Så är jag på Willys och här är min son. Vi skall handla och jag
kommer att handla för många frys saker, jag bara vet de.
Vi kassan blir jag varse om att 1500 försvinna utan att
ens tänka. Ja nu skall allt in i min  frys. Hur skall
de gå till ?
 
Jag är känd för att kunna packa bra, det skall få plats,
och det får det med lite omstuvning och lite jävlarenama :)
I kylen blir det en hel del också och i burkskåpet. Ha ha ha ja man
får stuva lite här och där. Till slut är allt på plats och jag kan lätta på mitt
tryck så där färdig för denna gång.
 
Hur skall vi göra nu då???
Vist ja jag måste till apoteket och fixa en 
del förebyggande förkyld mediciner. Har blivit tvär
förkyld på så där en minut. Kan vara kortisonet tror jag om
det nu kan påverka. Skit nu i det jag skall hämta lilla Ashani, jag
lova Juhani. Hon har varit på stora öppnandet av HM:s möbel del i
Södertälje. Hon jobbar alltså där.
 
Så hon är i bilen och vi skall hem och jag kommer på att jag minsann inte har ätit sen.....
11.30, nu är klockan närmare 19.30 inte bra jag kan ju tuppa av när som.
Inte bra mat vill jag ha och det är nu. Jag kommer på eller Juhani
kommer på McDonald går fort mamma :). Ja ja det är OK.
 
 
Så DT och så hem, vi kan allt äta hemma, det går så bra.
Ja vi sitter vi TV och kollar och jag kommer på mig själv att fan
jag somnar nu. så trött bara så där. Jag tittar på klockan nio, men vänta 
nu jag kan väl få vara uppe lite till? Nej säger min kropp jag verkligen menar detta.
nä jag pallar inte, släcker ner och lägger mig i sängen. Jag kommer säkert vakna tre om
jag somnar nu.
 
Jag har fått ett annat problem som kommer till mig på natten.
Jag har kramper såna kramper och det är så jobbigt, en annan sak efter
min mamma. Hon kunde ha varit snäll och tagit detta med sig. Men nej då ge det
till PH. Ja i alla fall har jag varit uppe och traskat varje timme mellan 02 och 05 hela natten.
Inte skogigt
 
 
    Sov gott     
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0