Tack och hej Oktober


SUPER FARMOR BLOGG
    V 44    
171031
GRATTIS
Edit & Edgar 
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
När man skall upp och kroppen säger nej jag vill inte.
När man är seg bobba i hela kroppen och försöker 
gå framåt utan att lyckas, då är man lite seg
eller hur?  Men det går över efter hela
morgon ritualen.
 
 
Nu kan jag sätta röven på stolen och äta en frukost som är bara för mig.
Jag skall njuta av den och jag skall inte stressa. Det är bara ett ljus som jag behöver.
Måste åka till IKEA för att införskaffa ljus.  Då kan mörkret bara göra effekten bättre.
 
Så skall jag se vad som har hänt i världen.
Våldsam brand i Sjöbo, läskigt med bränder som blir
stora. Ett mord i Norsborg i går och ett i Sickla i dag. Det är
ju värsta draget det är ju bara Malmö nu som ligger efter.
 
Nu är det snack om Peter Matsen, ubåts killen som dödade Kim Wall
på tapeten igen, han ljuger om massa saker om mordet, man kollar hans barndom
och letar förklaringar. Det är väl kanske bra att veta hur han tänker, eller hur han har haft det
som barn. Men för det kan man inte mörda någon och stycka denne person det är ju galet. Kör bara rättegången och se till att han hamnar i fängelse, glöm inte att kasta nycken. 
En fotbolls kille fik en klackning på juvelerna under en match i går, 
skadan 10 stygn, jag tycker synd om han. Vår politiker håller
på att satsa allt inför valet 2018. Nu är M på G igen.
Kampanjen Me Too har nu satt i gång massa folks
öden på rull, tv serier stoppas och människor
stängs av och jag har hela värdens män
varit sviniga?
 
Nu är det bäst att kolla med sina söner här,
dom är inga kändisar men dom är män, och så
måste jag kolla gubben kanske. Bara för att vara på den
säkra sidan . Skämt åsido, det är satan så många killar som har använt sin
kändis roll för att få vad de vill. Så musikbranschen ligger ju också nära till hands eller???
 
Nå väl min dag har i alla fall startat på ett bra sätt med mjuka vänliga rörelses :)
Hur fan kommer det sig att dom fina mjuka rörelserna inte stannar hela dan?
Dom liksom försvinner när jag nu skall röra mig mot Bee och Linus.
Linus skall vara på dagis halloween festen, så kul. Dom är
nog lite snälla på dagis, lite pumpor och spindlar.
Linus ville bara vara en hund.
  
 
Camilla till jobbet och Linus till dagis. 
Min sessa har lite ont i njurar och mage.
Det är ju lite så där att vi behöver kolla läget
med  reumatiker läkaren också, vad har dom hittat
på henne?? Jobbigt när det skall dröja så med svaren.
Thomas har bilen då Wilma är med honom på jobbet.
 
 
Ja men då åker jag hem igen och gör min utbildning. Jag har lite så där
vad gör jag nu för mig jag skall göra en utbildning och så är den hur lång som helst.
Va fan jag hinner inte göra den på arbetstid. Helt klart jag skall i alla fall göra halva i dag.
Sussi ringer hon är på G till T-centralen och skall skriva i dag. vi prata och hon känner sig relativt
bra. hon klarar nog detta :)
 
Ja jag gör nu om anhörig stöds kursen. Det är ju lika lätt som vanligt.
Den enda jag tyckte var svår var ju lite den dementa delen, det är så mycket 
vi skall tänka på, hur olika demens är olika jag tycker detta är helt otroligt viktigt i mitt
arbete att alla dementa människor som vi har på Västergården är helt unika och inte alls
lik varandra.
 
Jag stannar i mitten av kursen och skall nu till jobbet vilket är ett 12 - 21 pass 100%.
om jag nu kan jobba så mycket, enligt chefen kan jag ju inte det. Roligt de är.
Nä skall man se sig om efter något annat. Det lutar lite till de vill jag lova.
Köra runt och ge folk insulin kanske :)
 
Ja det låter sig höras. Väl på jobbet träffar jag Catharina, hon vinkar och vill prata med mig.
Ja det är bra här är jag och här är du. Så vad har vi på hjärtat?? Ja ha lite prover och bara stick i fingret.
Det ordnar PH det vet du Catharina. Jag fattar inte att det är så mycket i dag vad har hänt, ja ha ja Silvia kom in klockan 9 vad jobbigt. Inga var på möte med kvalitets rådet. Ja det kan ju ta tid vill jag lova.
(Inte från vår verksamhet)
 
Men det är ju bara att hugga i och fixa mediciner klockan 14 och så full fart framåt.
Inga tycker att vi skall gå ut och det blev slutet av november. Kan ju vara kul.
Skall snacka med gubben sen och vi skall väl planera vart vi skall äta
den 25 november också Kan ju vara bra att veta nu 23 dagar kvar.
 
 
Nu är det bio med två flickor som står först.
Johanna och Tindra det kommer att vara kul tycker jag.
Undra om man skall höra vad dom vill se. Vad är dom intresserade av.
Men det skall jag inte tänka nu jag skall ju bara tänka på jobbet. Så det är ju det.
 
Middagen kommer och alla är med runt bordet och vi har en liten man som är så stressad.
Han kan inte sitta stilla han far runt som en guttaperka. Jag lovar röka, sova, röka, äta, röka bara 
runt runt hela dagen. Ingen rolig sak vill jag lova. Hur som haver jag är nu mitt uppe i kvälls rutiner.
Medicin och lägg dags, vissa går till sängs så tidigt helt stört, varför.
 
 
Sov gott    
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0