Tvättstugan på en ledig dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 45    
171107
GRATTIS
Ingegerd & Ingela
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG   
Det är inte så kul att ha tvättstuga en ledig dag efter en
energislukande helg. Jag hoppas att det är så här
jag inte vill ha det, men va fan det skall göras.
Juhani skall med och hänga lite så det 
är ju bara att göra.
 
Frukost först och lite läsning på nyheter.
Det är storbrand i Stockholm och Eriksbergs industri
område. Jag det var ju som attan. ja och allt vanliga skit som står
varje dag. Våld och döda kroppar. Värsta film landet har Sverige blivit.
Tragiskt tycker jag. Vi har ett vackert lan och vi vill ha det så. Ingen våld eller
annat kriminellt.
 
Oj nu är klockan sju då skall jag till tvättstugan. Hoppsan
fem maskiner i dag, det var lite Aris jacka och tröjor som gjorde det.
Så 45 minuter sen ner igen. Skall nog sätta mig och göra den skriftliga 
delen på Anhörig kursen.
 
 
Så uppe tar en kaffe och inväntar färdig tvätt. Det är ju OK trotts allt.
En god kopp kaffe sitter fint. Nu bör Juhani komma upp. Men det
händer ingenting jätte konstigt. Ner igen och kommer på att
jag glömde galgarna. Upp hämta dom, inget liv från
hans rum OK jag får göra själv.
Hänger tvätt och annat som skall in i tumlaren.
Upp igen, nu spelar jag lite det fördriver tiden.
Fortfarande tyst i Juhani´s rum. Så bara han
Detta är inte OK Jag vill inte tvätta hans
saker så det är ju bara att komma upp.
 
Jag går ner igen och lägger nytt i tumlaren och viker det som
jag tog ut där. Kollar lite på tiden, 25 minuter upp och tar en
kaffe. kollar om jag har fått svar från Tindra. Inte då. Hon
är inte så i härdig på att svara. Skall ju bli bio nu,
Hoppas det går denna gång.
 
Skall se om jag får kontakt med hennes mamma,
Meddelar om lördagen. Det är bäst så. Nå väl färdig
i tvättstugan där vid 11 tiden, skall nu över till huset bredvid
där bor Gunvor, hennes son var mycket med mitt X på Eriksberg.
Så det är ju bara att gå dit och fika.
 
Två och en halv timma senare skall jag åka till Willys för att handla.
Jag måste ha hem lite och jag känner att det är lite annat som
skall behövas också. Blir två kassar och 500 kronor.
Tar Linus på vägen skall ändå hem och fika
med Camilla.
 
Mycket fika i dag men det är ju jag i ett nötskal.
Hem och fixa middag, köttfärssås och spagetti, det
blir bra. Gubben kommer först och vi börjar äta. Då kommer
Juhani och Ashani hem. Det är ju bra att man kan komma när maten
är klar. Men dom har ätit med Anthony.
 
Ja jag skall titta på TV och sen skall jag nog duscha och kolla nyheter.
Det blir en bra kväll tycker jag.
 
 
    Sov gott     
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0