Ut med jobbet :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 48      
171129
 GRATTIS 
Sune
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Ja då är jag igång igen har massor att stå i i dag,
Men som man bör börjar jag från början med
att ha lite morgon stök och på med kläder.
Allt i tur och ordning.
 
 
Frukost
Ja denna goda morgonstund och bara
sitta här och vara nöjd med starten av denna
dag. Helt underbart och mysigt. Passar på att titta på
nyheter och lite Facebook. Så nu är morgonen igång och jag skall till
jobbet med dunder och bra.
 
Vi är tre st idag nu på morgonen, Jag Inga och Maria.
Dessa dagar är alltid lika sköna, varför skall det vara så svårt att
ha tre personal  på morgonen på fyra avdelningar. Man hinner med det där lilla
extra som gör att den boende känner sig mer sedd och tycker att situationen är bra.
 
 
Nå ja nu skall jag i alla fall se till att jag får en dag som kommer att vara full av saker.
Min insats i dag känns bra, upp med alla som skall upp och så har vi morgon
stöket klart. Hinner med det som jag skall så nöjd är jag. Lunchen
kommer och då sitter vi lugnt och stilla. Så är den klar.
Nu är det dryg timme kvar bara. Skönt.
 
Jag har gjort ett bra jobb även i dag där alla tanter och
farbröder är så goa och glada. Jag känner att en bra dag är en fin dag.
Så nu skall jag tacka för mig och hoppas det blir bra med allt runtomkring.
Ja jag skall nu plocka Camilla på HS, det är ändå på vägen hem. Vi stannar till i
Tumba då jag skall byta glasögon. Så det går också bra. Jag känner att dom sitter bra
och hoppas nu på ett bra resultat. Ingen röd näsa :)
 
 
Plockar Linus och en fika hos Camilla.
Fixar i ordning mig och det är fullt ös på trumpeten.
Jag hoppas det blir en bra kväll med mina kollegor, vi är tre som
skall ut och äta lite. Jag får låna vita jeans av Camilla och en tröja. Jag lånar
en halsduk också för annars kommer jag att frysa.
 
 
Då lite smink på ögonen och så är jag klar.
Thomas kör mig till centrum och jag tar tåget mot stan.
I Huddinge hoppar Inga på, vi kommer i samma vagn i Stuvsta,
jag gick på fel vagn. Ha ha ha Nu är vi snart i stan och skall möta upp Maria :)
Det blir kul med lite annat än jobbet. Det är kul att ses utanför också.
Jag tycker det kan vara nyttigt :)
 
 
Så vi går till en restaurang på Mäster Samuelsgatan.
Det är Buffé och Thai mat :) Gott som bara den, helt OK
pris också. Vi sitter där och tiden rinner iväg, tre timmar hej och
hå. Vart tog tiden vägen.
 
Tid för hemfärd och det är ju lite så jag måste tänka. 
Kan inte vara ute hela dagen/natten och sen 
skall tröttheten äta upp mig.
 
Kommer till Tumba och här står nu Thomas och väntar.
Han har Bee så han kör först till sig och jag tar över
och åker hem. Sova, trött. 
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0