Vad skönt en kväll :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 46    
171114
Emil & Emilia
    GRATTIS       
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
I morse vakna jag 05.15 och lyckades somna om där vid 05.45.
Inte illa för att vara mig :) Och det är ju bara att njuta, Linus ringer på messenger  
vid 07.30 för att visa sitt klämda finger. Om jag tyckte det var kul, nä. Inte just då men det
gör inget, små barn förstår inte tidsramar. Han hade tagit sin mammas telefon och ringde själv.
Det är sådant han fixar själv. Och han har ont och ville att jag skall tycka lite synd om fingret :)
 
Nå väl prata lite med Camilla som blev förvånad när jag var i luren :)
Det är så bara ibland, hon får gömma telefon :). Men jag sa att det är bäst
att kontakta VC, han har ju taskig immunförsvar så en skit sak kan ju bli väldigt stor 
i slutändan.
 
 
Hon skall nu ringa till VC och snacka med dom. Så då skall man bara få i sig en frukost och
njuta en stund med den, har ett arbetspass på kvällen och det är med Kurt. Så det ser
bra ut tycker jag. Oj jag titta på mina fönster och blev lite konfundersam ...Hur
kan det vara så mycket is på rutorna??
 
 
 
 
 
 Måste höra med Botkyrka om det skall vara så.
Helt galet, jag kommer inte kunna se ut
när vintern kommer :)
Nå väl jag följer med Camilla upp till VC med Linus, han skall lämna
blodprov och kolla olika värden och andra sjukdomar. Jobbigt
han vart så arg för det gjorde ont, Han blev så sur på Camilla
han prata inte med henne. Och mig blev han ar på i bilen
ner till centrum.
 
Här skall Camilla hämta penicillin till Linus och jag skall  se till
att byta bågar. Dom jag har är lite krångliga, jag får märken 
efter dom där små kuddarna på näsan. Det blir 
rediga sår vilket inte är så bra.
 
Nu skall vi till donken och fixa lunch till Linus och oss.
Över till Brinken för att äta och ta en fika. Jag börjar 14.00 i dag så
bäst att ta sig till jobbet nu. Puss Linus. Jag får en kram av han. Lite motsträvigt
men en kram.
 
På jobbet är det jag och Kurt som
drar i tåtarna i dag, Vi skall nog styra upp detta på
bästa sätt. Allt ser bra ut och jag se att sjukgymnasten vill att
vi skall testa en sak så det blir lättare för oss. Skall bli spännande klockan 16.
Allt är klart till denna magiska tid då allt är på G, Det är lite nervöst och det blir som jag trodde.
Inte så bra och en arg gubbe.
 
Synd detta skulle vara så mycket bättre att ha vis säng stol förflyttning.
Men han vill inte lyssna på detta utan är bara trött på oss. Ja jag kan
försdtå detta, vilket utsatt liv dom har våra gamla människor. Vi
vill ha det lätta att förflytta dom och de vill inte alls ha den
hjälpen. Moment 22 blev det.
 
Nå väl middag och sen kvälls jobb. det går så bra att fixa med detta.
Kurt har jobbat så länge att han är så van med alla saker det
funkar så bra att jobba med han. Vi är klara som vi bör.
Inga konstigheter.
 
Jag tar bilen hem, ringer Camilla och frågar om penicillin, om det
gick bra att ge. Då kommer det inte in förens i april 2018.
Men vad smidigt, vet inte läkaren detta??
Tydligen inte. 
 
Hon får ringa om ett annat penicillin i morgon han måste ha de
fingret är inflammerat. Nå väl jag kommer hem och Juhani är på
rummet. Ashani skall jobba i morgon i Södertälje. Kul
för henne. Hoppas hon blir kvar där.
 
Nu har jag pratat men min man som sover i Ärla, 
han jobbar ju med Jimmie i Eskilstuna nu.
Så jag har sagt god natt skall sova nu.
 
  
    Sov gott     
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0