Vilken vecka detta kommer att bli :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 47    
 
171120
 
 
 GRATTIS
Pontus & Marina 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
När klockan ringer känner jag att det har varit en helt sovande natt :) .
Jag har inte varit uppe eller fått kramper i benen. Jag känner mig
utvilad nästan till 100% . Vilken natt :) detta känns så bra.
Då kan jag ta mig i kragen och ha en bra dag :)
Upp och hoppa nu dagen har börjat.
 
Ja morgon stök på 30 minuter blev det och så lite hej då till
min man som skall ner till Eskilstuna på jobb. Det är
jobbigt för min man att åka iväg men han lär sig
nog det är ju ingen fara på taket vill jag lova.
Han klarar det nog :).
 
 
Ja vad kommer här näst på min morgon ritual??
Frukost så klart ja det kan man inte klara sig utan jag
tycker det är viktigt med intaget av näring. Så litet ljus på bordet.
Allt är stilla och tyst, allt är som jag vill ha det. Bara jag och min själ så skönt.
Andas in.....andas ut, njut av stillheten.
 
Lite läsning på morgonen och lite annat också.
Det är inge som jag tycker är så där "berätta detta".
Jo titta här Zlatan is back :) Han har ju varit på G nu så
nu är the king back. Kul att se denna man är så bra jag tycker 
han är bäst.
 
 
Lite om "METOO" också, det är teaterensemblen som gjort ett vittnes
framträdande. Det är ju helt galet vad män kan ställa till det för sig. Hur
tänker dom?? Eller är det bara så att dom inte tänker? Utan tror att det är OK.
Hjärnsläpp då...för det är ju inte OK någonstans.
 
 Då är det bara att köra mot jobbet då det är snö och
det är snövägar, måste bara köra lugnt och stilla.
Ett morgon pass på en måndag vad mer kan
jag begära :)
 
 
Det är också fantastiskt att vi är tre stycken i dag på denna måndag.
Det är helt otroligt vad bra det är. Då kan jag städa lite bättre hos min gubbe :)
Han har ett tillstånd som kräver lite mer kliniskt rent. Man skall då minimera damm och skit.
Det går ju bra och det är bra med det. Vi har en massa roliga saker på G och jag hoppas det kommer
att fungera. Blir toppen bra.
 
Efter en morgon som denna och alla är på plats uppe känns
det skönt att i alla fall känna att jag har gjort ett bra jobb.
Det är bara att njuta av dagen. Lunchen kommer och
vi alla skall ta rast. Silvia först sen jag och så Maria.
Kurt kommer så det är ju bra. Fullt ös på dagen.
 
 
Jag kompar en timme i dag för att komma till tvättstugan
14.00 det är så bra, tack för de tycker jag. Hinner med att skriva i
dokumentationen också. Det är bra med uppdateringar. Man skall ju göra det och
då är det ju lika bra att göra det. Vi skall inte ha påbackningar på att vi inte dokumenterar.
 
Klockan är ett jag drar en sväng hem nu då. Jag skall ha en slant med mig och handla
cigg till min kontaktperson. Det blir bra att få det gjort så inget saknas, lite mer
hygienartiklar skall införskaffas också. Tvättmedel och sköljmedel. Lika
bra att ha det på plats. Går åt en hel del.
Här i Tuna är inte vägarna sandade så jag satte mig illa
på knäna i dag vid tobaksaffären ja jävlar vilken smäll på
stela handen. Hoppa den håller. Köper cigg och går hem sen.
 
Nå väl nu är det min tvättstuga som gäller jag har inte så mycket vilken tur.
Det är tjocka kläder nu mera på grund av årstiden. Det är ju bra eller....
Nu är allt i maskinerna och det är bara att tvätta på. 50 minuter
skall jag vänta sen ner igen. Hinner fixa lite hemma tror jag.
Börja med vårat sovrum.
 
Sen är det lite tvättstuga igen, hänga och in i tumlaren.
Så upp och stöka till det i vardagsrummet. Det blev 
fint och jag känner mig nöjd, tänder lite ljus :)
Ner igen och tar de sista, viker och upp
med de så skall jag nu ta köket och
hallen. Det är dessa rum som
är jobbigast :)
 
Skall fixa ny hall och så blir det bra. Efter jul skall jag nog få golv, tapeter och
målningen i hallen. Kommer vara jobbigt men det funkar nog. Det blir 
målning i badrummet också. Jag hoppas att det går fort bara,
vill inte bo i ett bygg kaos. Så...När jag är nöjd med hallen
så är det köket. Här står mitt akvarium också.
Måste fixa de. Jobbigt.
 
Min lur ringer det är ju Sussi som vill ha lite snack sällis
tills hon kommer hem :) Men det blev nästan två timmar.
Vi snacka om de mesta, allt mellan himmel och jord.
kul var det, Hon hitta ur jag tar isär pumpen :)
Tack Sussi, Så nu blir det rent.
 
Mina fiska blir ju glada.
Ja middagen då?? Jag har glömt den i dag oj då.
Jag får väl fixa lövbiff, potatis och bea. Det blir bra lite grönt också.
Så här kommer Juhani och Ashani. Ja dom får nog fixa lite mat själva.
Lite sent för middag.
 
 
 
 
 
 
  
 
Skall jag nu ta mig till rummet och kolla tv??


Låter lockande .
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0