Äntligen en fredag

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 43     
171027
 Sabina
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
Då ringer klockan igen och jag skall starta en ny dag med nya
utmaningar på denna  jord. Jag har ett morgon pass i dag men innan det
är det morgon putts och sen skall jag njuta av min gudomliga, goda efterlängtade
Frukost.
 
Läsa lite nyheter och se vad som är i dag.
Som vanligt är det bara skit och elände i nyheterna.
Men det är ju lite så det är och man gnäller på allt och alla.
Ingen tar sitt eget ansvar till det som har hänt eller händer för den
delen också.
 
 
Nu är det dags att gå till Bee och fara till jobbet.
Hur skall jag nu fixa detta??? Jag kommer till jobbet för tidigt.
Jag får hålla mig undan till åtta, det är ju bara 10 minuter :) Skall
nog funka.
 
Så Silvia och Maria är på plats. Jag skall nog bara sätta fart.
Tar en boende som står på Maria men hon kom ut lite
naket. Går och hjälper henne med det hon skall
ha hjälp med. Det blir bra och sen tar jag de
som skall upp jag har inga som helst
problem.
Blir lätt irriterad på min kollega som inte alls kan göra som man vill.
Jag har aldrig blivit så irriterad och fick väl en bra fem etta på henne tillbaka.
Tro inte att jag kommer att hjälpa dig när du vill ha hjälp. Jag skiter blankt i detta.
Hon blev "skoja bara" försvarsläge.
 
Vi kör vidare och jag får allt jobba hårt med saker runt här.
Mycket med städ här och där. Jag hoppas att det är
bara i dag och sen blir det bättre. Lunch min
lunch jag är tvungen att ta ett brake
 
Sitter på expeditionen i 25 minuter och bara låter allt svalna av.
Kommer ut och hittar att det är lite jobbigt med andra kollegan också
vad har jag gjort för att förtjäna detta. Helt jävla galet. Jag tror det är en slags
olycksdag i dag. Allt är nog bara skit kan jag tänka mig.
 
Bit i hopp och gå vidare och titta inte tillbaka. Det är lite vad jag är tvungen att göra.
Så nu skall vi servera lunchen till boende och det skall vara så  lugnt som det går. Inga 
problem för mig för jag är lugn. En boende är stressad i dag han vill inte att det skall gå sakta.
Han vill att allt sker nu, just nu och det är nu.
 
Jag sitter och matar när han bara ska ut och röka.
Men nu får du vänta, jag är lite mitt i en sak.
Han tittar på mig och ser besvärad ut.
Maria kommer och tar ut han,
Tack Maria.
 
Efter den ciggen vill han i säng och vila, så jag hjälper han och sen tar jag köket.
Det blev en hel del som skall fixas, vi har också B sidans disk efter som
deras maskin är sönder. Hur roligt är det?? Inte mycket.
Ja jag säger det, dåliga saker.
Men det är nu då bara att vänta lite på att klockan skall bli
13.30 innan hinner jag lägga en till som skall vila.
Det tar bara ett par minuter, nu en liten rapport
till kvällen. Det är lite saker som skall 
talas om. Det är nu slut för
dagen för mig.
Åker och plockar upp Linus, sen åker vi till centrum för att
fixa mina glasögon. Jag är rätt säker på att det blir lite strul för
hon vill inte att jag skall byta bågar. Dom kan inte bli lättare säger hon.
Nä det är inte riktigt de som är meningen. Men vad gör jag jag får ju ont på näsan.
Till slut sätter hon dit nya kuddar med en båge. 
 
 
Vi träffar på Juhani som skall till sitt jobb.
Vi pratar och dom har det trevligt.
 
Så handlar jag och vi har fullt ös hem det blir bra de.
Kommer hem och då sover gubben. Det är OK men Linus
tycker Ukki skall vakna :) Så han väcker honom och säger att 
han inte skall sova.
 
Jag fixar middag och sen blir det kaos.....
Jag råkar säga fel saker eller fel ämne eller va fan det nu va.
Han gapar och skriker och talar om hur dum i hela huvudet jag är som tror
att jag förlorar 6000, det är sjukt. Men vänta nu det står det på min lönespec vad
skall jag säga?? Dumma gubbjävel. PH går i taket och sen blir jag så arg att jag är elak själv.
 
Camilla och Thomas kom och tog en fika, det blev
munkar till kaffet. Så gott. Det blir ju lite stelt mellan mig och 
gubben för att jag då är rätt ledsen på honom fortfarande. Camilla och Thomas
var kvar en timme eller så i samma veva som dom kom hade vår diskmaskin kommit.
Lite problem med storlekarna på slang och hålet i diskbänken :)
 
Nu är det bara att göra kväll och att kolla på Idol. Ashani är hemma och
Juhani skall jag hämta 21.30 så tackat nu för mig och sen är det 
bara att sova.
 
 
Sov gott    
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0