Äntligen söndag

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 42 
Dag 295 på året 
171022
Marika & Marita 
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
Det är en ny morgon med nya utmaningar och ett kvälls pass
som jag skall göra. Det är bara att köra på med allt man 
jag skall göra på morgonen. Och inte minst äta
frukost.
 
 
Läsa lite på nätet om allt i världen som
är mer än upp och ner :) Det har redan gått
två år sen killen i Trollhättan vifta med ett svärd i
skolan där. Det har tydligen kommit fram saker om
killen so inte vad där från början.
 
Trump är i farten igen, kan ingen avsätta honom.
Han är ju en skam för USA. Nå väl lite om detta med "Me too"
Det var någon manifestation på Sergels torg i dag. Ja det fortsätter
och kommer så göra tror jag.
 
Camilla och Thomas hämta Linus tidigt.
Dom skulle möblera om, ja ja han skall ha ett större
rum, han behöver lekyta. Ja det är nog sant. Och föräldrarna 
behöver bara en säng i det stora hela. Ja nra tängt kan jag känna.
 
Men det var inte alls bråttomt, dom skall vara klara till december.
Men jag känner min dotter :) Hon har mina gener så hon lär
inte vänta så länge hon kommer att göra det i dag jag
lovar. Men hon skulle skynda långsamt :)
 
Ja då lagar Ari lunch till mig, det är väl lite så där ett måste.
Jag måste äta innan jag går till jobbet. Jag skall ner med Linus platta
som han glömde innan också. Nu äter jag i alla fall så är det avklarat :)
Klockan blir sen ett och jag åker till Camilla, tar en kaffe med henne. Gott.
 
Oj då måste iväg nu till jobbet. 
Är ju snart sen ju. Men det går bra och som
vanligt är jag på plats 14.00 Det är ju bra de. Nu är
det bara Silvia kvar. Jag skall dock inte jobba med henne
utan Genet. Ja då går Silvia hem 15.00 Genet kommer och vår kväll
har börjat.
 
Det går bra och middagen kommer på plats.
Jag tror att alla är så trötta i dag, Varför? Har dom
blivit uppjagade tidigt igen. Det är ju inte alls bra kan jag
anse. Jag tycker dom skall få sova om de vill. Varför måste
dom jagas?? Stackars gamlingar.
 
Nä middagen är avklarad och nu skall vi göra kväll.
Kan ju vara bra om man nu hinner med att göra något roligt med alla.
Men de vill inte är trötta. Så det blir lite tv och sen kommer kvälls fikan.
Som inte är fika utan näringsdryck och macka. Det är bra att de får det så
sent det bara går.
 
Men nu är det bara att invänta natten och rapportera lite.
Jag fattar inte natt tjejen tror jag säger att hon inte tittar till de boende
Om jag ber att hon skall titta till en boende lite extra är det ju inte bara
den vanliga ronderna utan extra just till denna boende. Hur svårt kan det vara.
 
 
Skiter i det nu skall jag hem och sova 
 
 
 
 
 
Sov gott   
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0