Då är det dagen före....

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 41  
171013
Berit & Birgit
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
Klockan ringer efter bara fem timmars sömn och nu
har jag ett huvud so  är lite uppblåst och liten
tidens till huvudvärk. Det är inte så bra.
Tur att jag har en kort dag.
 
Frukost som intas med en smula bråttom  dag.
Så som vanligt är den lite så där gott och
nyttigt så jag känner mig bra och kan
nu ta en liten nyhets glutt på 
Aftonbladet.
 
Som vanligt är det massa skit som hänt under natten och så.
Så nu är det bara att köra mot jobbet i stället. När jag
kommer dit är det bara att se till att byta om fort så
jag kan komma upp på avdelningen.  Natten
rapporterar och SSk är med. Så då
kan vi ta tag i dagen och
börja ta upp alla.
 
Det är ju så att alla skall komma upp och få frukost före 09.30
Ja jag köper det också, men... klockan 10 sitter ALLA och
sover upprätta i sofforna. Hur bra är det?? Jag fattar
inte denna stress att alla skall upp till varje pris.
Vi har några som vill sova och vill inte
komma upp.
 
Men det är den berömda ledningen som bestämmer.
Så är våra rutiner och så skall vi följa dom. Ett
tu tre och alla är uppe. Ja så är det. Dagen
ramlar på och så kommer lunchen och
maten kommer upp 11.54. Alla sitter
och frågar varför maten inte 
kommer.
 
Till slut är maten upplagd och alla äter.
Jag hjälper en boende och det går trögt. Så det är 
ingen som är pigg i dag, alla går efter lunchen till sina sängar
och vill vila.Så det är två som skall gå på musiken och och fika efter.
Jag tackar för mig och gör nu helg. Ja jag är trött skit trött. Har varigt en tuff dag.
Ensam med medicin delning, sår omläggning, blodsocker koll X3, kateter spolning och så
skall mina boende upp, jag springer mer än 6000 steg och hjärnan är helt koko jag lovar.
 
Så nu sluter jag och jag skall till Camilla med hennes brallor.
Jag har tydligen ett packet till Juhani där som skall med mig hem.
Så det är avklarat och skall nu då hem för att se om gubben kommit
någon vart med maten.Men det är inte sant, han sover, Fan tar honom. Han
har lagt sig på soffan och nu sover han. Jag diskar, jag fixar middag och ser till
att kaffet är färdigt att sättas igång. Så kommer han upp skall ta en kaffe då kommer
sonen med familj. Kalaset kan börja.
 
Vi äter först så barnen får godis och se till att alla äter god mat och massa godisar.
Det var tydligen inte så bra godispåse dom fick. Men Haylie gilla den. Stora 
tjejerna klaga på maten. Men dom åt lite i alla fall. Så godiset lika så.
Dom lekte och dom tycker att livet var bra i dag.
Trötta börja dom bli min små gryn.
 
Innan kvällen kommer och det är dags att åka hem får min son lite spader och plockar
runt i Juhani´s rum. Han byter på alla saker och flyttar på dom till andra platser.
Även kläder i byrån. Haylie fick också en litet hjärnsläpp. Hon skulle på
toa och missa att lyfta på locket, det blev blött. Tur att hon hade
en one paes med sig.
 
Nå väl Juhani kom hem och
hitta sitt rum i kaos, Jimmie skratta och tycker
han har gjort ett bra jobb.Ja det blir lite mycket att flytta
runt för Juhani och Ashani. Jimmie med familj åker i väg. Dom
har en lång resa framför sig. Jag får ett samtal från Camilla, hon har ett jätte
skov på G och mår så dåligt att man inte riktigt vet vad hon vill göra. Bästa vore att åka till
sjukhuset kanske. Jag pratar med henne en stund. Hon är ledsen och gillar inte detta, jag tycker
synd om henne på riktigt.
 
Är det inte bara så att en sak kan komma men inte fyra samtidigt.
Jobbig sits att sitta i. Hon får ringa mig så kan jag köra till 
sjukan. Jag måste bara sova lite känner jag.
 
Sov gott 
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0