Det är bara att fortsätta framåt :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 41 
 
171010
 Harry & Harriet
GRATTIS
  
DAGENS CITAT  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
Då är man på fötter igen, Tror min mage är i uppror efter
all maginfluensa snack. Man kan bli lätt påverkad :)
Men nu skall jag nog ta mig i kragen och sätta
fart på dagen. Först ut är plocka i hopp
tvätten, ja jag har tvättstuga i dag.
 
Så avklarat, då skall man kanske ha
kläder på sig, det kan underlätta sen. Så
T-shirt tights och tofflor lätt och ledigt. T-shirt  
av i dag är en indian T-shirt som jag har haft länge,
väldigt länge. Men den äger med sitt stolta motiv.
 
Då är det bara frukost som gäller och
som skall vara en god start på dagen :) som
den bör i alla väder, fil, musli, smörgås och kaffe.
juice av ingefära och tropik juice. Dagen kan inte starta
bättre. Så nu kan jag titta på nyheter och FB, vad har hänt sedan
i går kväll.
 
Då skall jag städa vidare, ringa samtal så jag kan
få en läkartid det är ju helt OK. Jag skall till Liljeholmens
ortopedi fick tid 16 november 15.30 så då hoppas jag på att kunna
få lite hjälp med min höger tumme som är så sliten efter lite tunga lyft.
Men det är sådana skador som undersköterskor får med tiden inga konstigheter.
Så då har jag detta klart i alla fall.
 
Tvättstuga, 10.00 kommer ner och då säger killen att nej kom tillbaka 11, va 11 det kan
inte vara sant, första tiden här i Tuna är fyra timmar, andra passet är tre timmar,
OK det vara tvärt om på Passvägen. Men det är bara att släpa upp allt och
sen vänta en stund för att sedan gå ner igen.
Ja ja jag hinner nog få skiten torr jag brukar vara bra på detta.
Så då har jag satt på maskiner och skall upp och invänta
en timme. Kan plocka lite och se till att allt kommer iväg.
Kommer gäster torsdag och fredag så det måste
finnas plats.
 
Ja då skall jag ner till tvätten igen :)
Här kommer det att gå bra torra kläder.
Packar i hopp och städar och så upp, oj till och
med före 14.00 inte illa :) lägger in allt på plats så att 
man får bort allt. Ja då så vad skall jag göra nu??? Jo jag har
ett skåp som behöver en liten självhäftande papper, lättare att torka
av när det blir fläckar där. Jag har mina stekpannor där så det blir lätt smutsigt.
 
Fint blir det och så ringer Camilla, en kaffe hos henne.
Ja jag är en kaffe mamma, och jag gillar att fika med Camilla. Min
älskade dotter. Hoppas det blir bra med feber Nisse också han är lite off.
Ja får lite gryta av henne så det tar vi till middag i dag skall göra kyckling år Ari i
morgon. Sen var det beställt korvgryta till fredagen så då får man handla de också på 
torsdagsförmiddagen. Mycket som man skall hinna med.
 
Nu är det väl lite tv som skall gälla jag vill allt kolla lite
Oj kommer fika främmande, Kim och Lillevi. OK Trevligt. Dom
har bullar med sig så då får jag bjuda på kaffe. Stannar en stund och
snackar lite. Ja sen skall dom hem tack för besöket.
 
Nu tror jag att jag lägger mig på sängen och kollar på TV. 
 
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0