Det är redan V. 43

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 43   
 
171023
 Severin & Sören
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
Då är det ju en helt ny vecka knappt 9 veckor kvar till
jul och ny år. nästan två månader till jul snacka om kort tid.
Inte en enda julklapp har jag hittat :( Det är ju sjukt vad konstigt 
detta kändes att säga, det är jul snart och det är nu bara att börja leta
på saker tycker jag.
 
 
Men nu är det bara oktober 23:e så i dag är det ett arbetspass som står på menyn
över saker jag skall göra. men morgon stök först. Så nu till daglig läsning och
min frukost 
 
Jobbet kallar så då skall jag åka dit och se vad denna dag har i bakfickan.
Börjar åtta så jag känner mig lugn och sansad. Det är bara att fixa lite med datorn 
och jag skall även lägga in min tvätt, mycket var det. Så jag skall nu börja med mitt pass
och en dam står först i kön. Jag fixar och trixar och så var hon klar och all medicin skall ut  och
med till frukostbordet. Då så en klar en kvar, min kontakt person  skall upp men först en kaffe. Jag tycker
det är gott som fasen att sitta här tillsammans och fika.
 
Nu så skall jag fixa lite i hans rum det är väldigt dammigt här.
Man skall inte lämna hans rum så här inte alls bra
tycker jag. Men man kan inte klaga till någon
eftersom man inte skall klaga helt enkelt.
 
Det tar sin tid och sen har jag en dubbelbemanning kvar det är jag och
Silvia som fick den så klart. Men vi gör allt med en lätt klackspark
och så är mannen klar. Det var en bra förmiddag och vi är
tre stycken jag bara älskar dessa dagar är bäst 
när vi är tre.
 
Men som vanligt blir det lunch och jag vill ha hjälp med att mata då vi har tre att mata.
I dag hade jag tre och min kollega som skall börja 12.30 får rycka in och göra nu.
Men de som skulle mata höll på i köket, helt fel och helt galet. Sen går dom
bara. Inte så bra kan jag tycka.
 
Nu är allt klart och jag skall bara fixa med de som bör vila och
de som inte vill. Vi har tre som vilar varje dag en som vilar
ibland och i dag var en sådan dag. Det är bra att vila
mitt på dagen. kaffe klockan 14 sen är det tack och
hej leverpastej.
Slutar nu, handlar middag på Willys, en fika hos Camilla och Linus visa sitt nya rum som
är i ordning, han är glad och gillar att det är stort så man kan leka där. Ja det är bra
det gubben lilla. Jag lämnar Brinken och hämtar ett packet på ICA i centrum.
Det är lite saker som jag beställt. Neas sminkborttagningsmedel bland
annat.
 
Så hem för att fixa middag, potatisgratäng och kyckling.
mums vad gott. Ja jag tar väl min mätta kropp och tittar på tv
en stund :) Tror jag faller i sömn lite, missa nog en timme av Dr Phil.
Jag tar en titt på Miami CSI då.
 
Nu är det sängen.
 
 
Sov gott   
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0