Hur mår man nu??

 

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 41  
171011
Erling & Jarl
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
Vaknar av att jag behöver gå på toa, 
typiskt. Hade tänkt sov lite extra. Men 
det gick ju inte. Så min dag är på G skall 
ta det lugnt i alla fall för jag jobbar kväll så det
är inge stress här inte.
 
Frukost
Skall nu inta den med allra
skönaste och sansade stund i dag. 
Njuta av varje tugga och läsa nyheter.
Det kallar jag för en bra start på dagen eller
vad säger du?
 
Inte för att nyheterna var något att hänga i granen men ändå.
Jag är inte så kinkig på detta , jag vill bara hänga med
i världshändelserna. Men man blir inte så klok
på allt som händer . Nå ja jag skall nu
planera lite för dagen.
 
Jag skall nu ta mig en städmorgon och se till att allt blir bra.
Oj det är mycket som skall göras. Bör få upp saker på 
vinden men jag går inte dit själv. Så vad händer nu.
Gubben måste hjälpa mig. Men det kommer inte
att hända. 
 
Camilla vill bjuda på fika så jag åker till henne vid 10 tiden.
Det är roligare än att städa. Jag vill inte hålla på
med det och så får det bli. En sväng till
Brinken och Camilla. Linus är lite
dålig kille. Hoppas det vänder
snart.
 
Jag kollar lite vad
Linus gör och han håller på med
siffror just nu. Det är ända upp till 20 och
sen måste det ju fortsätta eller hur mormor. Jo det gör
det Linus du kan räkna nästan hur långt som helst, men det tar tid.
Så 20 är bra början Linus.
 
Ja men nu skall jag handla på Willys, det är lite som behövs till i morgon.
Gubben skall ju fixa kaffe till de som kommer i morgon. Jag
jobbar så jag är inte med men det gör inget. Jag
kommer att fixa med fikat på fredag så
det blir bra de.
 
Nå väl lunch skall jag peta i mig så det är OK.
Hoppas tiden inte rasar fram, jag börjar 15.00 i dag så
jag har gott om tid att slappa vid TV innan. Juhani kommer förbi
han har Anthony med sig han skall bara hämta saker sen skall han åka till
jobbet. Ja det skal,l jag också. det är nu dags att bege mig mot Huddinge.
Så då är det här man skall tillbringa kvällen. Pia Å kommer och
öppnar dörren, Välkomnande till jobbet säger hon. Det var ett
varmt välkommnande och det känns ju bra. Hon tala om
att Fredrik hade kontaktat henne om olika saker
som händer här på jobbet.
 
Jag går upp och tar rapport av Curt som slutar 15.
Jag har en  kollega som är första gången här efter introt
med mig Halima. Det kommer att gå så bra med allt hoppas jag.
Nu kör vi och det är fullt ös på allt efter 16.00 Dom väntar på mat och
dom är hungriga. Det är ju bra då kommer dom att äta. Och det är god
mat så det var ju bra. Nu är det en boende som inte mår så bra . Det blir inte alls
så kul. Hoppas det bara är så att han är trött. och så är det ju nu.
 
Det blir lite extra jobb med denne men det till hör vårt jobb så
det är bara att göra. Nu skall vi försöka peta alla i säng så
det inte blir så stressigt där vid åtta. Det fungerar
någorlunda bra tills man kommer till den
boende som är lite krasslig. Där tar det
extra tid för det var mycket som
skall göras. Jag har också
tvättat mina kläder
och det är ju
bra.
 
 Så jag känner
att nu kommer det att bli snorigt
igen och jobbigt med huvudvärk och dylikt.
Tror någon att detta är skoj?? Nä inte det minsta.
Vi har så där...3 äldre som är snoriga. Det är så att förkylnings
bacillerna står på rad och tittar, när kommer hon, ha ha där vi hoppas på tre.
Ett, två, tre...attackera PH. Hur roligt är nu detta på en skala??? Inte mycket jag lovar.
 
Men det är bara att proppa i sig vitaminer, ingefära, strepsils och annat skit.
För sjuk nu....nej tack det vill jag inte. Nu skall jag i alla fall köra denna
kväll på bästa sätt och det gör jag alltid till 100%. Så allt blir
klart och det är så det skall vara, allt klart innan
jag går hem tack och bock.
 
Kör Cajsa till Flemingsberg, hon skall hem.
Bor i Haninge tror jag, Så då är det full vart och det är 
bara att dra hem. Vi har lite så där trött i kroppen känner jag.
Upptäcker att Millans jacka är sönder. Hur bra var det då??? Jag
får kolla efter en ny åt henne.
 
Kommer hem och är dör så där knall död som man är
efter ett kvälls pass när kroppen inte riktigt är åter
ställd efter bihåleinflammationen men varför
klaga hopp i säng efter kaffe och lite
små stök :) 
 
 
Sov gott 
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0