Ja då kör jag

 

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 40
171003
 Antonia & Toini
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 Ny utmaningen för dagen med att jobba morgon tillsammans med Inga.
Ja det är skoj och det roligt, vi klickar bra och känner att det är 
ett bra team. Nu är det morgonrutiner som skall göras 
som jag brukar och det är inga konstigheter.
Frukost
 
Läsa Aftonbladet skall jag nu göra.
Tom Petti har avlidit 66 är gammal men hörde
nu på nyheterna att ingen vet riktigt hur det är så det 
får vi allt se under dagen, jag vet inte vilken källa som är sann.
 
Och mer om nyheter.
Ganska jobbigt med masskjutningen i USA är nu på tapeten 
skytten är en vit man som är 66 år, polisen harhittat vapen på hans
hotellrum och i hemmet massa spräng ämnen. Han hade kanske planer
på att göra något större än de som skett. Dödssiffran  kommer säkert att stiga
en hel del. Jobbigt med alla dessa dödande och hatande.
 
Ja skall nu åka till jobbet, kommer upp till Maria vid halv sju och så far
vi vidare mot Huddinge. In och byta om och se till att man kommer 
upp på avdelningen. Ja tar rapport av natt tjejen och sen ringer
min lur. Det är Camilla hon ser inget hon är rätt upprörd
och känner sig väldigt ledsen.Jag säger att jag 
kan hämta Linus och lämna honom på
dagis. kommer dit tar Linus ber
Camilla ta det lungt och
 ringa läkare.
 
Jag kör Linus lovar att hämta han vid 15.30
Då ringer Camilla igen hon måste in till HS, Hon har
pratat med 1177 och det kan vara en stroke. Jag hoppas att det 
är hennes SLE. Men jag ringer adm. på jobbet och berättar läget. Underbara
människa säger åk du med henne, ta en semester dag Tack tusen tack jag känner att
det var vad Camilla behöver och vad jag behöver. Så nu parkerar vi och går in på akuten.
 
Vi kommer snabbt in till nevro sidan och dom kommer och tar händelseförlopp och allt.
Läkaren kommer till och med in och vill ta över. Snabba papper. Nu vet jag att 1177 
har skickat in att Camilla pratat med dom och att sköterskan bad henne åka in.
Så läkaren kolla noga på alla saker som skall kollas, Det blir blodprov också.
Sen blev det två timmars väntan på att få svar och det hade nog varit
bra om Camillas läkare hade kommit ner till akuten. För nu skall det
ringas och boka tid, strok var det nog inte. Vilken tur.
 
 
Det kommer att bli ögon koll och titta på ögon
bottnen. Gula fläcken och ögonen i allmänhet. Nya
medicinen skall sättas in för att få sjukdomen att hålla sig
på en bättre nivå. Det är viktigt att den inte blommar upp eller
är på G att blomma upp hela tiden.
 
Nu får vi åka hem ´hon skall vila och försöka komma på fötter så jag hoppas att
hon kan vila nu jag tycker att det måste vara jobbigt för henne att känna sig
små krasslig hela tiden och sen kommer ett skov med blindhet på ögonen
inte kul.Vad kommer här näst? Jobbigt att vara mamma och bara
sitta bredvid och inte kunna göra något.
Jag åker hem och tänkte ta mig en liten lur men det är inte så bra
Jag skall ju hämta Linus om en timma. Det är bara att ta en mikro sömn.
På dagis är dom ute och Linus blir super glad när han ser mig, min mormor.
Titta min mormor kommer och hämtar mig. 
 
 Vi åker hem till mig jag har lovat honom att få komma till mig :)
Så det är bara att visa honom vart mormor bor nu och vi
åker'hiss upp sex trappor. Mormor hissen pratar.
Han är väldigt glad åt detta. När vi kommer
upp så säger han, Ja ha här bor du,
har du tv? och funkar paddan
Ha ha ha
Ja Linus jag har TV och min padda funkar :)
Han sätter sig bredvid mig för jag har lite räkningar
att betala och han sitter så fint i Ukkis stol. Vi fikar lite jag
med kaffe och han med vatten (helt otroligt att han inte gillar
något annat) Men på dagis prova han vegetariska burgare med
bulgur. På Linus dagis skulle Haylie trivas för man skall smaka på maten
och tycker man inte om så äter man det man gillar :) I Linus fall åt ha bulgur.
Det är inte så länge som han är hos mig, Thomas hämtar han vid 17 tiden och
då har Ukki kommit hem också. Men det är ju bara att klä på han och åka 
ner med han så han kan komma hem till mamma som behöver
ompyssling. Så det är nu jag och Ari till middagen som är
potatisgratäng och kassler. Super gott.
 
Tyvärr måste jag nog säga att jag
blev lite sjuk från ingen stans. Det är frossa 
och börjar bli täppt i näsan. Men det är bara på
skiten med allt jag har, just ja jag gav bort sprayen.
Ja ja jag kör nässpray och strepsid, ingefära så klart sen
full gas. Ta ett varmt bad det bryter ut då och sen är det bara
att kurera sig.
Ringer sonen i Ärla för att prata om
garage hyror och hur dom betalar. Det kommer
inte in som det skall och jag blir sur. Nu skall jag i
alla fall sova så det är här jag säger 
 
natti
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0