Ja det blir ytterligare en kväll på jobbet.

 

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 42   
 
171018 
Lukas
GRATTIS
 Grattis Lukas på namnsdagen
 
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
Jag vakna andra gången efter en lätt mardröm.
Min chef sålde mig till Jokkmokks kommun.
Inge fel på kommunen eller så utan 
att min chef sålde mig.
 
Jag titta på henne och sa nej du kan inte göra så, hon svara
har du inte märkt att jag kan göra vad jag vill, jag är din chef. Ruggigt
Tur att jag vakna innan något annat hände också. Så jag tar lite frukost
på detta och försöker lugna ner mig :)
 
Så frukost.
Ja min stund på dygnet och det är så 
skönt inga större saker händer jag äter och bara njuter.
Så läser jag lite nyheter också, det är ju lite de som är grejen med
lugn och ro. Göra de jag vill på morgonen.
 
Nä det var inge särskilt och inget att nämna.
Jag fortsätter min dag och hoppas på att den blir så bra som den kan bli. 
 Tar mig en titt på dagens nyheter på TV:n Sen skall jag nog förbereda för
att hämta Bee. Han skall vara klar och han skall  bara hämtas i dag.
 
 Jag han är klar och jag har sån tur att Camilla kommer och hämtar mig. 
 Hon plockar upp mig vid gamla TB´s. Vi kör ner till Messes och sen var
det bara att hämta Bee. Klar och efterlängtad . Han var lite rostig i bromsarna 
vilket han blir när han står stilla. Så nu skall han hänga på till Camilla på en fika
innan jag  måste i väg på jobb. Det blir lite brotomt till jobbet.
 
Jag har möte 13.00 först är det fackligt och det är Pia Å som
skall informera om olika saker som är fackligt. Så det är bra
att vara med och vi skall nog räta ut lite frågetecken.
Hon vill ha en extra peson med sig och jag vet
inte om jag skall eller inte. Jag velar lite.
Nu är det APT och alla andra kommer in, chefen och admin.
Några fler kollegor kommer och så var vi igång. Genom gång av
förra mötet lite snabbt och sen var det massa nya saker. Mycket nya
pärmar med massa rutiner, rutiner för allt och för lite till. Hur kan man hitta
så mycket rutiner.
 
Det blir i alla fall ett långt möte och det är
bara att få det överstökat. Nu skall jag ner och jobba.
Det är jag och Sevim som skall slåss i kväll. Det blir säkert 
som vanligt full fart och tvär lugnt vid sju. Middagen serverar vi
17 och det är ju bra att den kommer så sent. Lite jobbigt att få i dom macka
sen den skall ju serveras 19 men det är då väldigt lite med tid. Men de får allt de skall
ha och det är ju bra.
 
En dam vill inte och det går inte att lura henne heller.
Har hon avböjt så har hon. Det är sjukt vad den damen kan säga nej till allt.
Vet inte hur vi skall få i henne något överhuvudtaget. Men det skall vi göra tycker
SSK, men hon vet våra svårigheter med damen. I kväll var det blankt nej så de så.
 
Sluta 20.30 nu skall jag rulla hem med Bee. Det blir en kaffe hemma och så skall jag nog försöka
hitta sängen så det inte blir för sent med allt som det brukar. Kan vara bra och somna lite tidigt. 
 
 
Sov gott  
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0