Ledig dag i dag :)

 

 

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 43    
171025
Inga & Ingalill 
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
 Upp med tuppen, Varför? Jo jag har lite att stå i innan jag skall
till tandläkaren. Lite så där som man bör ta hand om när
man är ledig. Men jag startar med frukost.
Inte så illa min njutningsgrad är hög.
 
 
Så läser jag lite på nätet och på FB. Vad gör ni en dag som denna?
Ja det ösregnar här i Tumba så jag kan tänka mig att det är blött lite här och där.
Jag kollar lite på mail och lite hur jag skall lägga upp dagen. Camilla har ju frågat om jag kan köra
Linus i dag :) Hon börjar 07.15 det ösregnar och inge kul att gå då. OK Till Bee och mot  Brinken.
 
Här tar jag en påtår på stående fot. Jag kör Camilla till jobbet och 
sen Linus till dagis. Nu är det jag som skall till tandläkaren.
Hur kul tror du jag tycker om det? Inte alls. Men det är
bara att gå, bättre de än att tänderna rasar.
 
Så nu skall jag hem golvet är kvar och det skall göras rent.
Det är jobbigt att hela tiden hitta skit från förra hyresgästen. Jag 
städar och klorinat hela golven. Så skall jag till duschen det skall bli så skönt.
Njuter av den en stund så är kläder på och jag kan ta det lugnt, lunch och lite koll på facebook. 
Jag skall ner till centrum, jag skall kolla glasögonen igen.
Det kommer inte att vara bra detta vill jag lova. Jag funderar
på att byta glasögon men tjejen som ville hjälpa mig vill att jag skall
pröva andra saker. Jag vet att det inte kommer att fungera. Har haft  dom 
förut och min näsa blir knall röd
 
Ja ja hon vill väl inte att jag skall byta brillor.
Nu skall jag ha lite mat hem det blir köttbullar, mos,
köttfärs. Ocj i dag blir det fisk , mos och bea sås. Det skall 
in i ugnen ett tag.
Jag skall nu hämta hem en Linus också. Det är ju så
mycket regn att det är inte kul att gå överhuvudtaget. Så
hem med han och jag kan nu ta en kaffe till med Camilla. Det blir
lite skorpa också. Vi snackar lite om ditt och datt till slut skall jag hem.
Ringer Ari för att kolla var han är, han är hemma och då får han bära upp kassen.
 
Så uppe jag skall packa in varor och så berätta vad han kan äta i morgon på
jobbet. Sallad Fisk eller kyckling. sallad. Det är ju så dom har ingen
koja där dom jobbar så det finns ingen mat plats till gubbarna.
Hur sjukt är inte det?? Så skall jag nu ha en lugn och
bra kväll. 
Börjar med middagen falsk Walewska. Det blir gott.
Gubben fryser och ligger på soffan, går  inte
att väcka så ja äter ensam. Nea ringer
det har hänt saker i Salem. Och
hon frågar om barnen kan
komma till mig.
 
OK Jag kör till Södertälje där jag möter upp Nea och min son.
Barnen flyttas över till min bil och vi åker hem. Nea och min son går till
akuten. Jobbigt, för att barnen skall få ha lite lugnare så tar vi in på Donken i Norsborg.
Här kan dom lugnt äta och vara uppmärksamma på annat. Det är bra dom träffa Naomi också här :)
 
Vi tar oss hem och nu är Ukki uppe.
Så vi har en kväll som är som vilken kväll som helst bara 
fyra barn. Jag mässar Jimmie och frågar om dom vet när dom kommer och
att Haylie nu sover. OK det är ju bara att låta henne somna, Jolin blir också trött. 
Han vet inte riktigt men hör av sig. 22.30  ringer han tillbaka, då säger jag att Nea får hämta
i morgon. Dom sover nu.
 
Sagt och gjort.
Jag går också till sängs.
 
 
Sov gott   
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0