Ledig måndag

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 42  
 
171016
 Finn
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 Om jag är ledig vad gör jag då uppe??
Det kan man ju undra. Vaknar lite tidigt i dag vill jag lova.
Men det är lite OK när jag får bästa besöket i dag. Så nu till
morgon stöket och sen blir det frukost.
 
Lite läsning på Facebook och Aftonbladet.
Så man är uppdaterad om världens händelser.
 Ja och nyheter i dag är de samma som i går vilket
inte var så givande. Går över till FB. Vad händer här då??
Ha ha ja samma som i går också, inga större förändringar. Man
ser vad mina vänner skall göra eller har gjort. Och vissa är trötta och
vissa är förkylda. Allt som det brukar :)
 
Samma som mig med mina saker, går upp på morgonen vem gör inte det :) ?
Duschar, äter frukost och ser till att allt är OK, Åker till jobbet eller kollar om någon
vill fika med mig allt som jag brukar eller hur. Det händer små saker i bland. Som i dag.
Jag åker och lämnar Bee på verkstan Messes, han skall få avgasrörs renovering :) Jag lägger
nyckeln i brevlådan, hej då Bee kommer snart att hämtar dig.
 
Går över till Linus dagis Camilla kommer med Lena Karlsson där.
Kramar Linus och sätter mig i bilen och inväntar Camilla.
Nu raka vägen till HS, röntgen. Hon skall röntga lungor
och buk, det betyder kontrastvätska till Camilla.
Hoppas dom läst journalen där det står
att hon är allergisk .
 
Men nej då det hade dom inte, för när hon ligger där på britsen
kommer någon in och talar om vad som står i hennes journal, bingo.
Vilka puckon. Ja hon är klar där vid 08.45 Då tar vi oss upp till entren och
hon får en kaffe av Lena. Vi går ner till bilen och här var det fullt nu. Massa andra bilar
har anlänt till garaget. Vi kör hem Camilla så hon får vila lite. Jag behöver handla och ber
Lena stanna vid ICA SOLBO. Och vi får en blinkande polisbil efter oss. Jag tänkte lite så där
vad skall den då???
Vanlig körkorts och blås koll bara. Jag fick inte gå av utan sitta kvar. När allt var
klart klev jag av. In och plocka mjölk, middag och så ut igen. Lena var
snäll och körde mig till Tuna. Så sa vi hej och jag gick upp.
Jag skall vänta på Ingela som skall komma hon blir
nog 11.30 till mig.
Hon har handlat pizza på vägen och det var ju gott då jag har
middagen klar till oss i kväll. Ingela och jag snacka lite om
vad som händer runt våra liv. Vi har samma problem på
jobbet, det var lite komiskt.
Jag skall ju hämta Bee, hoppas han är klar, Jag behöver ju komma till
Salem i dag/ kväll. Så det hoppas jag verkligen att han är . Ringer
till verkstan, men nej då. Han är inte ens på börjat. Nu blir
jag lite ledsen på Bullen. Jag beställde en tid och han
skiter i den. Varför??
 
Ashani kommer hem där runt tre och Ingela skall ta bussen 15.11
så jag följer henne till busshållplatsen. Tack och hej vi ses
igen. Så går jag hem igen och det är bara att invänta
min man och vi skall äta något. Men jag är inte
så värst hungrig jag tar lite och sen  fixar 
gubben kaffe.
 
Gubben kör mig till Salem och hämtar kläder till Linus.
Och sen är det bara att lämna det på Brinken. Men
ingen var hemma så jag lägger det på en stol där.
Nu far vi hem och fixar lite kaffe innan kvällen.
 
Med att titta tillbaka på dagen och inse att
jag har massa saker bakom mig och att dagen fylldes med
händelser är ju också OK . Det är saker som sker i livet man inte riktigt
tänker på. Så jag kan vara nöjd med dagen och tackar för i dag.
 
 
Sov gott  
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0