Marknad Huddinge

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 43     
171029
Dag 302 på året
 
 
GRATTIS
   Viola
 
Sommartiden slut
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
Har snurrat i min säng sen 01.30, varför?? Ingen aning.
Somnat vaknat om vartannat , jobbigt som bara den.
Är trött och helt slut nu och det är inte så kul
känner jag. 
 
Men till slut har vi gott upp jag, Ari och Linus.
Sommar tiden är slut och vi har ju fått
en timme extra att sova på.
 
Så nu är klockan sju och vi all äter frukost med gos aptit.
Det är mycket gott och det skall en frukost vara
tycker i alla fall jag. Tar en titt på nyheter
och Facebook.
 
Klockan tickar i väg och jag skall hämta kläder till Linus.
Han skall inte frysa och han skall inte känna sig för varm heller.
Men i dag är det vindar från norr vill jag lova. Det är inte så roligt ute.
Linus fryser. Vi åker till Södertälje och kollar om hotellrum och så. Det är
ju så att min familj skall ha en liten mysig stund när jag fyller år. Lunch eller middag???
 
Ja det är ju frågan och jag tror att vi skall fråga lite runt.
Undra om Ari kan göra det. En sån grinig skit i dag också. Jag 
vet inte vad det är för fel. Jag tror att han är i klimakteriet. Eller??
Nå väl det blev inte riktigt som han vill och därför blev allt helt knasigt.
Jag vill ju åka till Island men känner att 30 papp är lite mycket. 
Jag tycker det men det tycker inte han, men vi skall ju
bygga ett hus också. Han tycker jag skulle ha tängkt
på det lite tidigare.
 
Då är det min operation och mitt hjärta som jag har tagit hand om.
Har jag köpt något onödigt? Nej jag skall nog bara vara tyst och inte göra något.
Det är fel att jag har bil, det är fel att jag kör min son, det är fel att jag tycker 30 papp är
mycket för en resa. Han vet inte var det kostar överhuvudtaget. Han bryr sig inte.
 
Skit ner dig Ari jag är så less.
Kan du inte bara fatta en enda gång. Alltså jag känner
att han är dummare än tåget.  Nu skall vi i alla fall till Huddinge på Samisk marknad.
Dom har ren och älg korv, kött fryst fisk och handarbeten. Ja det är super snyggt men hallå, 
440 kronor för ett sån där silvertråds armband på en läderbit. Jag tror jag skall börja sälja lite handarbeten:)
Allt var lite för dyrt, det är inte ens så dyrt när man kommer upp dit och går på marknaderna där. Så hur kan det
komma sig??
 
 
Vi tar en lunch på donken Linus vill ha nuggets.
OK jag tar de också, Ari tar en dubbel QP chees. Ja det
blir ju bra de. Jag har nu lite att stå i tänker jag. Jag skall få Linus
att äta, vilket går ganska bra. Han har vatten och han har pommer.
Jag köper också ett bröd så nu kan han äta.
 
 
Vi tar och åker hem det är mot Camilla och det blir kaffe där.
Skall handla på Willys bara. Mat, ost, bröd, smör, kaffe, bullar, pålägg,
Så blev det koll. Ja det var ju kul. Allt stämmer och jag tar nog en stjärna för det.
 
Hos Camilla blir det kaffe och det ät gott, redigt kaffesugen är jag.
Wilma (hunden) mår inte så bra, hon har blod i ändtarmen.
Inte så skojigt. Hon skall ringa och rådfråga på
Bagarmossen.
 
Middagen är spagetti och köttfärssås. Det är enkelt och det är
bra mat tycker jag. Nu skall jag göra kväll och titta på Spårlöst och en natt på slottet.
 
 
 
Sov gott    
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0