Nu börjar min arbetsvecka

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 42  
 
171017
Antonia & Toini
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 Så jag drömde om något slags krig från förr, vapnen var svärd,
kniv och mans kraft. Jag ser hur en man blir av med ansiktet.
Det ser barbariskt ut och det är väldigt otäckt. Massa blod 
 Ett par vill där ifrån i en slags hus kärra. Men vart skall
dom rulla i väg någonstans det var blockerat överallt
med döda kroppar. 
Lite läskigt vill jag säga, jag hoppa högt när jag vakna. 
Nä jag är inte där jag är hemma i min säng. Benen blev
lite ostadiga dom första kliven. Jag går nog ut i köket och fixar
min frukost så jag inte blir kvar här i drömlandet. Så kommer jag till
köket och fixar med frukosten.
 
Jag kan gått och väl 
kolla lite nyheter nu i stället och sen
på FB för att lite komma till sans. :) Ja vad
säger världen nu då?  Aftonbladet i dag bjuder
på mycket om 13- åring som var inlåst i 3 månader och
som tog sitt liv. Om ett lyckligt fan som fick en matchtröja, om en
tjej som härmar Ronaldos målskjäst. Vi får inte glömma Trump dåliga uttal 
på ställen an skall nämna i ett tal. Han är ju en clown :)
 
På FB är allt som vanligt så jag gör min grej där också, Morgon hälsning från Tuna.
Det är ju så morgonen ser ut hos mig så jag kan väl försöka vila lite till. Min
klocka är ju inte ens sju på morgonen. Nej jag titta på nyheterna på fyran.
Här berätta dom om mörkret över oss, varför är det så mörkt?
Jo ovädret Othilia har dragit med sig sand från Sahara
och brandrök från bränder där hon har gått fram.
Här är det mer grått än mörkt :) I Stoickholm 
skall det vara mörkt :)
Sitter och väntar på att klockan
skall bli lite mer än 10 så jag kan ringa verkstan, 
vill ha Bee tänkte jag :) Och så ringer jag. "Hallå där Bullen 
det är Phia, hur har vi det med min Polo?? Kan jag hämta den??"
"Nej inte nu för det finns inga delar, jag beställde dom i går"..... 
VA  men fan jag boka tid till måndagsmorgon, hur fan tänker du nu?? 
Arg som ett bi ringer jag till min gubbe och skäller på han, om det är han fel?
Så klart inte men vem skall jag annars skrika på?? Ja jag tycker synd om min man.
Han får ta det mesta när jag blir arg.
 
Lägger detta åt sidan och nu skall jag bara se till att fokusera på mitt.
Jag tror inte jag är så bra på det just nu med det blir bättre efter en dusch :)
Jag tar en lunch och upptäcker att Ari inte tar någon med sig OK då är det slut sen :)
Synd för han då :). Fortfarande irriterad. Andas lite till, hoppar och sätter mig i soffan.
Kan hjälpa kanske.
Klockan tickar i väg så nu tar jag min lilla åktur till jobbet kommunalt.
Jag lovar att man blir lätt grinig :) Hoppas det fungerar bättre på jobbet.
Kommer till jobbet när jag kommer på att min nyckel till dörren hänger på
bilnyckeln. Ha ha ha jag ringer på Kenta. Ja han kommer här hej glömde
nyckeln. Kan du öppna till omklädningsrummet också?? Tack Kenta.
 
 
Så byter jag om och går upp. Tar med posten upp det är D som har post och SSK.
Så jag hoppar in till Pia då jag är 20 minuter tidig. Här berättar Pia att chefen 
har lagt sig i GP och hur vi skriver. Det är inte OK tycker hon och så
tycker även jag. Så jag ringer tjejen som skall vara vårt bollplank.
Hon säger att vi skall ju göra som hon vill inte som SOL
ansvariga säger. Nej chefen du kan inte ändra på hur
vi skall skriva. Det är vi som gör omvårdnaden som
skall skriva detta. Inte någon som sitter på
kontoret.
 
Då blev jag arg igen och känner att jag måste andas.
Jag och Pia sitter och äter med Cajsa och snackar lite om
hur det är och så. Men det är ju jobbigt bara de tycker jag
så nu är jag frustrerad igen. Jag måste snacka med
ledningen igen detta fungerar inte
 
Jag och Kurt jobbar och det går som det bör, super bra.
Vi fixar middagen och vi fixar kaffet och vi fixar god natt till
de som vill sova nu och tar resten som de vill lägga sig. Mediciner klart,
disken klar, bord avtorkade ja soppor är kastade det är klart. så vi har gjort en 
fantastisk kväll. Tack för det och vi kan vara nöjda för det är bara bra med de vi gjort.
 
Nu slutar jag så nu skall jag hem. Gubben hämtar mig så det tar 10 minuter hem.
Skönt för jag är trött och är skit trött efter dagens irritation stunder, inte
så bra skall jag lova. Jag är as trött. tar lite att dricka när jag kom 
hem sen är det sängen som är intressant
 
 
Sov gott  
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0