Ny arbetsvecka.

 

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 40
171002
 Ludvik & Love
GRATTIS
 
Internationella barndagen
 
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
Vaknar av att balkongdörren står och gnäller :)
Men det är nog OK för om man vaknar så vaknar man.
Jag går upp och nu skall jag njuta av en god frukost. Det kommer
att vara fil, musli, smörgås och kaffe. Så det är ju bra frukost tycker jag. 
 
Läser lite nyheter och sen är det väl bara att köra på
men morgon stök också. Jag kommer på mig själv att sitta
och fundera på hur allt omkring mig är så jobbigt. I förra veckan
ringde jag en facklig representant för kommunal för att berätta och
fråga om det som händer på mitt jobb är okey. Vilket det inte är och vilket
då jag skall strida om och det är vad jag INTE har lust till. Jag är slut trött och
helt lost. Det jag känner för representanterna på facket och min arbetsplats är helt 
galet, jag vill INTE att mina sista år skall vara jobbiga att ta sig igenom.
 
Min chef använder mina hand operationer mot mig för att inte kunna
jobba 100%, hon får inte göra det. Men det är det hon gör. Hon tycker att
jag skall gå ner på 75% för jag kan ju inte jobba 100%, men när jag är på jobbet
jobbar jag 150 % och gör allt plus lite till. Det är orättvist jag är bättre i mina händer
än för ett år sen. Jag vet att hon är ute efter min 100% tjänst för att ge den till en kollega
det är det som är så sjukt. Det är det jag vill veta om hon kan göra så.
 
Men då vill facket att jag skall börja bråka om min tjänst, men snälla jag
vill inte jag orkar inte jag vill bara hatt chefen skall veta att jag vet mina rättigheter.
Bara för att dom är chefer så kan dom inte göra hur som helst eller hur. Så sjukt allt kan
vara.
Nå ja nu skall jag fixa i ordning mig för att ta en lunch med Camilla.
Hon jobbar eftermiddag och jag jobbar kväll så en lunch
kan aldrig sitta fel. Sallad och kyckling så klart. Undra
om man kommer att låta som en snart ha ha ha
Nå väl vi har en trevlig timme sen så skall
hon åka och jag måste i väg till mitt
jobb.
Jag skall ha ett plussamtal klockan 13.00. Väl där så tar jag en kaffe
på avdelningen och snackar lite med Maria. Det blir lite stress, 
Pia ville snacka också, men du skall vara på SOL träff.
Varför är du här. Ja ha du fick inte gå varför???
Du bör ju vara den som går eftersom jag
inte får vara där. Nu går jag över
till chefen för mitt samtal.
 
Men du skall vet att hon titta på mig stora ögon och
fattar inte att jag är där för mitt samtal. Hon har mailat mig 
förra veckan om detta så jag borde ha fått mailet förra vecka.
Men snälla chefen, jag hade semester förra veckan hur skulle jag 
kunna se detta??? Det bryr hon sig inte om hon har mailat. Men jag kan 
ju gå in på B-sidan så Pia får gå på mötet....OK Jag går till B, Pia blir lätt
arg och säger nä jag går inte. Ja Pia bestämmer själv.
Jag går in på min sida och nu helt apropå skall jag hjälpa Maria med sin GP.
Men jag är inte ombud längre, varför skall jag??? Jo för hon säger det.
Alltså fan jag skall titta på alla att alla har en GP och att den är rätt.
Men det är ju Ingas göra inte min hon och Pia får fixa.
Lätt irriterad är jag.
 
Nu jobbar jag med Maria och vi har en intro också :)
Men det går så bra att vi inte kan klaga på kvällen.
Jobbar bra och det fungerar som det skall lägg
och smidigt. Vi kommer till middagen och
den går också galant.
 
Nu är det kväll och vi börjar lägga boende och hittar en bra rytm.
Så klart med boende och kvällsfikat och sopor. Vad mer kan
man begära :) Nu är det bara att invänta natten, jag slutar 
innan natten kommer. Hem i regnet och så är man
hemma. Det blir att fixa kaffe och så lite nät koll .
 
Nu stänger jag för i dag.
Tack återigen för att du har tittat in.
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0