På bättrings väg

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 40 
Dag 281 på året
171008
 Nils
GRATTIS
 Tacksägelsedagen
 
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 Jag har lätt huvudvärk och känner mig lite matt,
men snorande är bättre och jag kan nog jobba i morgon.
Så det är lysande vill jag lova. Känns bra och hoppas att inget
bakslag kommer :) Då är det bra ju.
 
Frukost och en skön stund med mig och min själ som
har jobbat lite extra dessa dagar :) Det är ju bra.
Det blir lite rörigt i bland men det är inget
jag eller gubben fixar med lite
healing.
 
Så min frukost det är nu vad som står först på listan.
Här kommer den ett ägg, fil, musli, smörgås
och kaffe. Allt som det skall och dagen
gryr sakta utanför mitt fönster.
 
Lite nyheter, lite serie tittande, Lucifer,
och en inbjudan till lunch på Brinken :) Bra
början på en ny fin söndag, jag tycker att söndagar
skall vara lite så där lugna och fina. Ingen hets ingen stress.
Så få se, ute är det regn på hög nivå, blåsigt höst väder och lite
grått och trist. Vad gör man då?? tänder ljus i vårt hus och får fint ljus och
värme av detta :) Jag måste dock vänta till i kväll då jag får lite mörker. Skall placera
ut mina lyktor här och där, fixa med kartonger som skall upp på vinden, tomma kartonger :)
 
Så det är ju bra detta lite så är det, Duscha i duschen med gott om plats.
Inga saker att klättra över eller stå ostadigt. Så skönt :) Denna
lilla aktivitet som gör så gott är helt makalöst skönt.
Varmt vatten på kroppen och det är så skönt.
Det är lite så att man står kvar ett tag,
lite extra det är skönt.
 
Jag väcker Ari så vi kan åka till Brinken och äta lunch.
Det är ett hopplock av denna värld så gott.  Thomas och Camilla
gillar att göra söndags  frukost/lunch = Brunch. Men för oss blir det bara
lunch. Linus äter Amerikanska pannkakor så han får i sig lite också. Det är ju
bra. Det finns bacon, Amerikanska pannkakor, massa pålägg, ägg, olika bröd och annat gott.
Mätt som en gris blir man om nu grisarna äter
sig propp mätta. Tar en kaffe och njuter av maten. Ari
och Thomas spelar ett spel och jag och Millan snackar om annat.
Linus visar sitt spel som han och Hampus leker. Det är så kul att se
dom leka. Det är roligt för Linus att han har en kompis som bor granne.
 
Vi är där nästan två timmar, jag och Ari skall handla, toapapper det är viktigt inte glömma.
Så vi åker till Willys och här är det nu då pålägg, ost, ägg, mjölk, fil, bröd, kaffe,
ris, kyckling, tandkräm. Så då är jag klar. Packa du så betalar jag. Det
är klart och vi går, kommer hem på parkeringen och lyfter upp allt.
Kommer in och jag packar in, helt som det skall.
Men var är dasspappret???
Glömt
Det var inte så kul, men får gå ner till Tempo här då.
Efter en stund ringer min lur och det är Sussi
Paakki, hon undrar om jag skall komma på
kaffe och äta tårta. Men du fyller inte
i dag :) Nä men familjen var här
i dag så då kan jag passa
på tyckte hon, OK 
 
Så mot Södertälje och det blir ett stopp vid affären Lidl hittar en rolig
grytlapp som kan passa hemma hos Sussi. Och ett doft ljus i vanilj. Så hitta
jag kakor till Aris fika på torsdag. Hoppas det är OK jag kommer hem vid nio så
jag är inte med. Tråkigt men det är så ibland. Skall fixa paketet till han på onsdag
Så det kommer nog gå bra. Våra barn skall nog komma dock inte alla.
Så skall jag ta mig hem åt från Sussi klockan tickar i väg och jag
tror jag skall köpa toalettpapper på vägen hem, Juhani ringer och vill 
att jag handlar lite till dom också. Han skall ha cigg också. Alltså unge!!!
Handlar i Solbo sen är det hem som gäller det regnar massa så jag måste
komma till porten snabbt. Blöt Hugo han jag bli i alla fall.
 
Middag på bordet, potatisgratäng och fläskfilé, tomater.
Det är gott och det är bara att hugga in. Gubben verkar vara
lite off och grinig, undra varför. Nu skall vi i alla fall göra kväll och se
till att allt blir bra till slut.
 
SOV GOTT
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0