Till jobbet

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 41 
 
171009
 Ingrid & Inger
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
Klockan ringer och PH är seg som en utter he he, 
Men vänta nu en utter är inte seg :) Så vem är seg och vem
skall jag skriva om?? Nä det blir segpropp, jag är så seg men det 
tillhör så här på morgonen kan jag lätt känna. Man vaknar upp av en ilsken
klocka, man ligger i  en varm säng och rummet är kalt, vem fan vill gå upp då?
 
Nå väl jag är uppe och skall nu fixa morgon stök och då är det bara
att sätta fart. Jag blir varm när kläderna kommer på och det är ju det som räknas.
Så nu skall morgonen fortsätta som jag har planerat med en lätt förberedelse av en fin
och god frukost.
 
Inga konstigheter och inga krusiduller på taket.
Tråkigt nog är det lite väl blött ute för det regnar . Det är
inte vad jag skulle vilja ha här och nu så jag hoppas det är bara
en kort stund nu på morgonen som regnet ramlar ner, hej och hå.
 
Läsa lite på nyheter och se vad världen ställer till med :)
Det är så jobbigt att inte hitta en enda bra sak i nyheterna som man
kan skriva ner för att den är bra, fin eller rolig. Nej då det är bara massa
såna där jobbiga saker krigföring, bomba bäst störst i munnen mest idiotiska
slå på varan eller skjuta på andra. Ja det är ju lite jobbigt för nyheterna går i repris
dag efter dag och det är bara andra ord från dag till dag. Sjukt.
 
Men nu skall jag dra mig mot mitt jobb och det är inget som kan stoppa mig direkt :)
Västergården nu är det kört för nu kommer jag. Är där i lagom tid för att ta
en kaffe innan jag börjar. Men se det var inte vad de andra tyckte,
jag börjar åtta så det är väl då jag skall börja. Men nu blev
jag iväg sänd till en boende på en gång.
 
Men det är OK för kaffe tar vi tillsammans snart.
Jag jobbar på och det funkar bra att göra
en liten överlappning på morgontiden.
Här är viktigt också att dessa två
kan gå tillsammans och
jobba i hopp.
 
Nå väl en fika kommer här och nu vid 8.30 helt klart OK.
Jag har lite att stå i och att fixa. Får även ta en annan boende.
Alla är uppe och ätit frukost före 10 det är OK. Även min som jag har
ansvar för kommer upp före 10 det är så bra. Då skall vi bara invänta lunchen.
Jag äter min mat 11.00 men inte får jag någon rast inte, varför nu detta. 30 min som
är obetald skall jag allt ha en rast. Men nej nej inte då....
Skit piss och senaps gas.
 
Ja ja jag lägger tre av våra boende som vill vila ryggen eller som SKALL vila
rygg och rumpa. Dessa är rullstolsbundna och ej röeliga så det är
viktigt att man då lägger dessa en stund efter lunchen.
Det hinner jag med innan jag går hem 13.30
Tack för i dag och ha det bra.
 
Hinner träffa Sevim en stund och det är ju bara kul.
Vi jobbar lite i hopp och det är alltid kul att göra det, jag
jobbar också med Curt och Inga så det är kul att variera lite.
På mina pass kommer Maria och Silvia gå på. Det är vi som gör
samma helger. Nu är det i alla fall dags att åka hem.
 
 
Åker upp till Storvreten då jag skall träffa Kristina.
Det har vi nu snackat om många gånger och får till en träff
egentligen. Vi sitter på balkongen och fikar, så trevligt. Tiden rinner
på och nu skall jag plocka upp Linus. Vi skall äta middag där i dag.
 
Linus väntar på mig och blir glad när jag kommer.
Han skall byta om  lite, av med galonisar och sen tar
vi Bee hemåt. Men mormor vart bor du nu?? I Tuna vet
du väl. på 6 trappor, med hissen som talar om vilken våning
du kommer till. När vi kommer hem till mig säger han ja ja här har
jag varit. Eller hur mormor :)
Ja det har du, när vi kommer upp ropar han på Ukki, lite kul.
Han gillar inte att Ukki alltid skall stjäla pussar och kramar.
Så nu skulle han se till att hålla sig utom räckhåll för Ukki.
Men inte lyckades han med det Ukki hitta han.
Nu skall vi till Brinken och äta.
 
chili con carne, så gott nu är jag mätt och känner att det
tar tvär stopp. Här spar vi inte på krutet det är så gott. Man äter och
äter Ari blir så mätt att han inte orkar röra på sig. Det är matkoma på G.
Kaffe på detta och sen är det bara att gå hem. God mat, gott kaffe och trevligt
sällskap. Tack för god mat.
 
Nu skall jag fixa lite hemma och se till att allt kommer på plats. Blommor skall kastas, 
Dammsuga måste jag och fixa tvätten för i morgon är det tvättstuga. klockan 10.
Så är det och så blir det. Ringer till Tindras mamma och hon lyckas se mitt
meddelande så hon ringer. Det blir ingen bio denna helg.
Jag skall tala om detta för Nea.
 
Ringer henne och snackar lite nästan 30 minuter.
Massa ditt och datt. Dom kommer på fredag och fikar med 
Ari som fyller år på torsdag. Det datum som kommer att bli bio
blir ju nu 10,11,12 november så det blev lite längre fram än vad jag
trodde. Så får det bli då.
 
Vi prata om hönsen som börjar lägga ägg, om ankorna och kaniner.
Det är lite många djur där kan man lätt säga. Jag vet att det
inte kommer att bli några ätbara ankor eller hönor. Inga
ät bara kycklingar heller. Så det är nog mera sällskaps
djur. Nå väl vi ses på fredag så blir det bra.
 
Skall försöka göra lite kväll här, en kaffe till
sen blir det nog sängen.
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0