Va fan.....

 

SUPER FARMOR BLOGG
Vad 40 
171006
 Jenny & Jennefer
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 När jag vaknar och inser att jag är döende i en förkylning
som inte vill släppa trotts  min frenetiska försök med
Alvedon, Strepsil, nässpray och kärlek till
mig själv. Har det inte fungerat. Min 
fråga är....skall jag vara hemma
och ta fight  med chefen??
Fan det är inte så skoj
detta jag tycker detta är skit.
Jag måste ta mig till personalhälsan
också. Bara den bedriften kommer att bli
jobbig Hugo när kroppen inte kan vara med på plats.
Det är en jobbig dag och jag vill inte ha de så här fan jobbigt.
läser lite nyheter och känner att jag har en bra poäng när jag säger
att frukosten är viktig. Det är hel och hållet den viktigaste på
hela dagen morgon starten har guld i mun eller
hur skall man säga :) ? Du kan
läsa om forskningen på
Aftonbladet
 
Här kommer en liten notis om forskningen.
Som jag sa läs mer på Aftonbladet.
 
Detta är från tidningen i dag 171006

”Frukosten är dagens viktigaste mål”.

Har du struntat i den parollen? Då är det läge att tänka om.

En ny studie visar att du löper större risk för stroke eller hjärtattack om du hoppar över morgonmålet.

 Nu till min dag jag går igenom papprena som skrevs förra året med min chef.
Först fick jag förstadags intyg (jag har 95% alltid läkarintyg när jag är sjuk)
Jag har varit borta 6 gånger och då räknar hon med moppe olyckan :)
Där var det gips och operation och mer gips och sen rehab.
Jag skulle även lämna blodprov, varför?? Hon vill se att
jag mår bra...??? När vi sitter på personalhälsan
säger min chef >Phia du skall veta att jag har
inget med dessa prover att göra<.
 
OK vem har beställt dom då? Tomten eller??
Vi skriver papper på första dags intyg och sen går hon.
Jag lämnar blod och ser aningen förvånad ut när ett papper
skall skrivas på. Alkoholtest??? Va????Jag???? Men vänta här nu
skall inte chefen säga typ " Hej Phia jag misstänker att du har problem med
alkoholen, jag vill att du lämnar blodprov" Sen åker man dit tillsammans och lämnar och
pratar kanske om rehab eller not?? Men jag av alla som bor i min bil för att få köra så mycket som
jag bara kan. Skulle jag ha problem med alkoholen???  Jag.
 
 
Den dagen var jag så nedstämd så krängt så förödmjukad.
Det var en flashback på AM kommentar när jag inte fick vara kvar
på Rosendal, Vad skall du göra på Rosendalsgården? Ja det jag alltid gör
tar hand om mina gamla och jobbar med dokumentationen, vad annars ! Jävla
högdragna idioter. Så om man vill bli chef skall man tydligen vara lite bakom flötet när
det gäller medarbetare. Man skall tydligen inte vara för att min personal skall trivas och göra
ett bra jobb. Man skall tydligen vara ett .arsle
 
Men nå väl jag är på personalhälsan där vi brukar gå. Men se de var fel ställe 
nu mera är det på Stationsvägen 1 - 5 som man skall åka. Jag känner en viss
panik Har petat i mig två Alvedon för att kunna komma till Huddinge, Nu 
skall jag jaga läkarintyg någon annan stans. Men jag ringer dit till 
växeln, då finns det ingen tid innan två i dag, nej jag pallar
inte. ja ja jag skall ta mg hem nu. Åker förbi huset och
nu vet jag vart de ligger, Feelgood.
 
Jag beslutar mig för att gå upp dom kan bara säga nej kom tillbaka klockan 14.00
när du har tid. Fyra trappor upp, kliver in på dörren står det att man skall
ringa och beställa tid. Nej nej jag vill inte. Oh titta där kommer en tjej
jag kan kanske prata med henne. Jag får be, snälla. Drar
historien om min morgon och att jag skall ha intyg.
Hon frågar om det gäller förstadags intyg, ja
säger jag då är det till mig du skall
Vänta här jag kommer snart.
Hon går in på sitt rum och kommer sen ut, " Phia kom du så
pratar vi nu" Hurra vilken härlig läkare. Jag tar henne på sin kaffe
rast, underbar människa. Så hon lyssna och kolla halsen och  säger att
jag har bihåleinflammation. Tack för det säger jag hon skriver ut nässpray med 
kortison och hostmedicin. Om jag behöver mer måste jag kontakta VC i Tumba.
Intyg för tre dagar och det skall lämnas till Eva vår admin. Jag tackar henne och önskar
henne en god helg :)
 
Nu till jobbet där jag skall lämna intyget, jag hoppas på att det bara är Eva som
är där, chefen får gärna vara upptagen någon annan stans :). Tittar in hos
chefens fönster nä hon är inte där :) Bra :) Då går jag till Eva, hon är
på fika rast. Går in till avdelningen då. Curt, Inga och Sevim är
där. Pratar lite och det är så bra att komma in till kollegor
som är nöjda :)
 
Pratar en stund för att sen gå till Eva. Hon
skall ha intyget och hon är på sitt rum. Skönt då ör
det på plats och jag kan åka för att plocka ut medicin.
Hostmedicin för 350 kronor nässpray för 200 kronor
man blir lite fattig vill jag lova. Men det kan det vara värt. Nu
far jag hem. Parkerar Bee och knallar hem skall slappa nu och
inte göra något särskilt :)
 Min lilla medicin park :)
Det är inte så mycket och det är ju tur.
Men det är ett stort hopp om att detta hjälper så 
det inte blir mer medicin. Jag vill inte ha massa penicillin.
Jag tycker det räcker med nässpray och hostmedicin, Alvedon gör 
sitt. Så nu skall jag bara göra middagen, Gubben har kommit hem och
han ligger på soffan.
 
Det är ju bara att se till att allt är på sin plats och så blir det
köttbullar potatis och gräddsås. Vi är fyra till middagen och vi skall
sitta tillsammans och ha en familjemiddag. Det händer så sällan. Oftast
är det bara jag och gubben. Det är Idol i kväll och det tittar jag på nu.Spännande 
att se vilka som är kvar.
Blir det sängen nu.
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0