Välkommen fina oktober

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 39
171001
Ragnar & Ragna 
 
Den heliga Mikaels dag
 
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 Ny morgon och en helt slut kropp.
En helt slut PH är på G att ta sig igenom en morgon.
Gubben har gjort en ägg macka till mig, gott, lite fil med
musli och ingefära att dricka. Min frukost är på G.
 
Kolla nyheter och lite på Facebook. 
Vanliga rutiner som jag gör. Inga konstigheter.
Skall också kolla Garage kontot så hyror blir betalda :)
Hoppa allt stämmer... Men nej nej inte är de så, två av killarna 
betalar inte som dom skall helt jävla otroligt. En av dessa tror att det är
bara att gå runt och spelar ball. Nu är jag arg....
 
Jag skall kontakta Nea så hon kan säga åt dom där killarna som inte betalar.
Dom skall lägga betalningen på auto- betalning så går den automatiskt.
Skall de vara så svårt. Ja ja nu skiter jag i detta och går
vidare på dagen.  Det är snart lunch så jag
behöver något i magen :)
 
Hittar bacon och ägg det får bli en omelett :)
Ari skall klaga på den så klart hon kan bättre tycker 
han. Så kan det va men nu är det jag som fixar lunch. Då gör
jag på mitt sätt. Vilket gnäll ha ha ha.
 
Nå väl jag måste till centrum då min dosett är kvar i Ärla,
måste ju ha en ny och då får jag allt ta mig till centrum. Ari följer
med så det kan bli kul. Jag går in på apoteket och Ari går till tobak.
Han skall spela på dubbeln i dag. Så jag kommer dit och han säger
> är du redan klar< ja jag skulle bara ha två saker och det blev tra.
Vilket är onödigt kanske, nä förresten jag behöver plåster
på gården.
 
Träffa Camilla och vi bytte bil, hon har inge luft på bakdäcket.
Så vi fyller på när vi åker mot middagen. Innan vi skall gå säger
jag att det är gott om billig pålägg på Lidl. Vi går in och han hittar
lite, jag tar kyckling pålägg. Han köper korv, salami och lite blandat.
 
 
Men sen åker vi hem för att ta en kaffe och invänta klockan och middagen :)
Middag på brinken det är skönt att slippa laga mat :) Men så lyxigt
vi kan ha det är det ju kul med barn i närheten, Så jag sitter
vid datorn och spelar lite, gubben spelar, kollar
film och ser på travet :)
 
Sen är det bara att åka iväg.
Vi stannar med Camilla´s bil på macken
kolla luften är en bra ide. Det var lite därför vi skulle
byta bil :) Så luften på plats och vi kan fortsätta till Brinken.
Här är det mat om så där tio minuter så jag sätter mig vid soffan och
tittar på när Linus spelar ett nytt spel. Han har bättre skärm på TV:n och det
är lite så med tv. Och den kan man bara spela på kvällen. Här visar han mig lite roliga saker .
 
Så killen nu skall vi äta. Det blir god mat till mormor som får wok mat :)
Det är så gott och jag bara älskar kyckling. Det är lite så där
upp och ber men kyckling är gott. Jag sätter mig vid
bordet och Thomas serverar middagen.
Mums detta var gott som vanligt
och ingen dålig deal.
 
Vi blev kvar ett ta för jag Camilla och Linus titta på en film.
Nu har jag sett MOANA Vilken fin fil och Linus
älskar den så han gillar att titta på den :)
Lillevi och Kim kom till kaffet så
Lillevi satt med oss och
titta. Stark film.
 
Gubben ville åka hem så då tacka vi för oss och den goda maten.
Gubben blev lite väl snorig och röd i ögon, kommer ut i ute luft
så skall det släppa snart. Och han var rätt nöjd med sin dag
då han också van på travet DD. Väl hemma skall
jag bara göra det jag skall innan sängen.
 
Kvällen är ju här och det är
som om min kropp går på högvarv och
sen bara dör tvär dör. Det är lite läskigt kan jag tycka
för det kommer ingen förvarning om att tröttheten skall komma.
Den bara kommer och jag blir mördad av den.
 
Så första dagen av oktober är till ända.
Tack för att du har varit här 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0