Yes ledig

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 42   
171020
Sibylla
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 Vaknar av klockan när man är ledig...Hur kul är det???
Men jag har ju tvättstugan så det måste göras :(
Men hinner ju äta lite frukost nu och
resten efter att jag lagt i tvätten.
 
 
Har slängt i tvätten och känner nu att det är skönt med
en kaffe och fötterna på bordet :) En timmes paus innan jag
skall gänga tvätt :) Måste plåstra om mitt finger ser jag. Tapen
har lossnat. Nu vet jag, jag kan spela lite på datorn :)
 
Då skall jag plocka upp tvätten , torkrummet var avstängd och lika så
tumlaren. Har det varit kort elavbrott?? Men jag viker och viker och viker.
Så har jag felanmält hissen son står och det är inte kul att behöva gå sex trappor
med två stora IKEA kassar. Det är tungt tycker jag.
 
Så då är jag uppe och helt slut.
Det var inte så roligt att göra detta. Gå upp
sex trappor, puh. Lägger in till ungdomarna deras tvätt.
Tar min tvätt och lägger där det skall  vara. så klar. Lunchen i dag är
en omelett. Det blir lagom. I kväll blir det tacos med Camilla.
 
Men jag har ju annat jag måste köpa och det är ingefära, citron och apelsin.
Det var ju de jag skulle ha och toapapper. Kaffe också. Och min
son skall ha mat tills i morgon det fixar mamma så klart.
Det är ju bara att ta tag i detta då. Ari skall lämna
smurfen hos Messe och jag skall hämta han
där om bilen blir kvar där.
Jag tar en sväng till centrum, toapapper.
Ari ringer han väntar på sin bil så jag hämtar
mitt paket och sen går jag till Bee och åker hem.
Ari kommer sen.
 
Väl hemma så är det ju bara att fortsätta där jag sluta.
Men vänta nu, jag glömde maten, ingefära och kaffe :(
Hur smart var inte de?? Ja ja jag skall ändå till centrum med Camilla
senare så jag tror att det ordnar sig. Nu tar jag en kaffe och viker in lite kläder.
 
Jag väntar på att Ari skall komma hem, hans bil skall ju fixas men det tar tid.
Tillslut kommer han och då har jag bestämt mig för att gå ut men Wilma,
köra Juhani till Hallunda och hämta Linus. För att plocka upp Camilla
och äta middag med henne :)
 
 
Han skall ut i kväll och nu är det ju bara att ha en bra kväll med dottern.
Vi äter kyckling tacos :) Gott och Linus är med och äter. så vad 
gör vi sen. Tar lite kaffe så klart. Vi kollar på idol och sen 
sover vi alla tre :) Jag vaknar upp vid 21 tiden och
Camilla med.
 
Jag lämnar henne där vid 21.40 för att åka till Hallunda och
hämta Juhani som jag lova han. Det är ju kul då.
Han är ledsen, irriterad och väldigt upprörd.
Hoppas det går över så han inte får
mardrömmar
 
Vi är hemma nu och han får ett utbrott på något som jag inte ens 
vet om vad. Han studsar in på sitt rum och så var det med
det. Jag tar mig till sängen nu.
 
 
Sov gott   
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0