Besök från Ärla :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.36 
170907
Kevin & Roy
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
Då har jag åter en dag i röran och katastrofen :)
Det är så rörigt och så jobbigt att behöva ha rörigt. Jag har
ställt  in hjärnan på sparlåga så jag går i ett falskt töcken om att allt är
bra så facking bra. Och det är lite så att jag nästan tror på det :)
 
Frukost efter jag har klivit upp klockan sex helt galet men sant.
Så min frukost står först i kön att komma ner i magen. Jag
skall också läsa lite på nätet.
 
Har nu startat min i ordnings sättande på hallen :)
Ari måste ha ett skåp till sina skor och kläder. De
kan inte hänga bland våra andras i hallen
då kommer vi alla lukta svettig
markläggare, ha ha ha
Lite kaffe medans jag väntar på Nea :)
Vi skall göra ett ryck uppe på vinden, sex kartonger 
skall dit och det är så lättare när dom kommer upp. Lite mindre
som stör när bokhyllan kommer i dag :) Hoppas det i alla fall :)
Och så kommer hon, en snäll svärdotter som hjälper mig :)
Vi kör igång med att kämpa upp 12 kartonger, helt
otroligt. Vi lyckas också få upp ena dörren som
är i vägen i köket. Vi får upp allt till klockan
11.30 då skall det bli lunch.
 
Jag bjuder henne på pt
också :)
Vi sitter i solen och njuter lite.
Det är skönt.
 
Ja då är det bara att ta farväl och tacka för hjälpen så det är dags
för Nea att åka hem och för mig att åka till Liljeholmen. Jag
tar tåget till Årstaberg och buss till Liljeholmen. Kommer
till Ortopederna i god tid. Hinner sitta i 20 minuter.
Till min glädje får jag min läkare som operera
mina karpaltunnlar.
 
Han kände igen min stavning på Phia. Kul
Han misshandla min tumme svårt, riktigt svårt. Vred
den åt alla tänkbara håll och det var inger att säga än att
den är söndersliten. När man jobbar inom vården är det rygg, knän,
höfter,axlar,armbågar och händer som slits.
 
Min olycka för tre år sen har hjälpt till också tror jag. Det är inte
lätt när skelettet är gammalt och slitet. Men nu först skall jag röntga
den på nytt. Sen skall vi prata igen :) Då kommer det att bli massa skoj.
En sak som kan vara aktuellt är...en operation på tummens ena led, så ovanligt.
 
Jag tackar för mig och nu tar jag tunnelbanan hem, mot Alby där jag tar bussen till Tuna.
Hemma på 40 minuter inte så illa, och jag hoppas att det kommer att gå lätt för 
Ari och Thomas i dag för att det är inte lätt med otympliga möbler.
Ari kommer hem där vid 17 tiden. Han har ett paket som
väntar han, i förskott från Jimmie, Nea och barnen.
 
Han blev så glad och tyckte det var bästa ever.
Han ringer sonen och tackar, säkert låter han lite så
där som bara Ari kan, bara detta var är.... och så vidare :)
Men han blev väldigt glad och det är ju så att Jimmie vet vad
"pappa" vill ha.
 
Nu kommer Camilla och Thomas, Camilla och Linus kommer med mig upp.
Thomas och Ari åker till förrådet. Lite bokhylla och soffa skall koma
hem nu. Ja det är ju bra. då kan man få i ordning lite mer
bestämt.Men dom är trötta så innan sista soffan tar
vi middag. Jo jag bjuder på pizza igen :)
 
Det blir för mycket och jag känner att det går jojo i magen.
Jag ger Ari en matlåda det gör Camilla med. Linus
är mätt han åt ju fisk och potatis hemma för en
liten stund sen. Men lite åt han.
 
Så då är det bara soffan kvar jag och Camilla
åker upp först. Så hinner vi plocka undan lite innan dom
kommer och dundrar in. Jag ville säte tassar med det gick ju
inge den skall bara in i stora rummet. Ja ja det blir bra tror jag.
 
Nu är jag så trött att jag mår illa.
Behöver sova nu.
 
SÅ DET ÄR ALLT
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen        
 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0