Det är en röd dag och ledighet

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.37   
1709117
Hildegard & Magnhild
  GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
 Hela natten har jag nu snurrat och vridit mig.
Nej Haylie har inte stört mig och inte Ari heller, det
har bara inte fungerat att sova :(  Så denna dag är helt upp
och ner. Jag är så trött innan jag har vaknat, det är inte så bra.
 
Det känns så jobbigt och orättvist, jag vill sova på morgonen och
jag vill vara pigg på morgonen. Vad händer i dag? Jag är alltså
död innan jag ens kliver upp :( Så korkat så onödigt. Men jag
har en ny dag att ta hand om så vad gör allt detta? Jag
skall ut i skogen och plocka svamp :) om väder och
vind är snäll i dag.
 
Så nyper mig i kinderna en extra gång så jag vet att jag är vaken.
Tassar ut i köket för att inta en frukost. Hela huset sover till 
och med Ashani som skall upp till jobbet. Hon sover
så sött. Det betyder att jag är vaken före tuppen
ha ha ha 
 
Så min dag har startat och det är
jag så glad för. Jag älskar nya dagar med nya
utmaningar. Man vet aldrig vad som komma skall och
det är ju det som är lite kul kan jag tycka. Eller vad säger du?
Det ser bra ut med vädret, tror solen kämpar sig fram lite det ser så ut.
 
Läsa lite nyheter och ta en kopp kaffe.
Min dag är seg och känner egentligen inte för något
men jag har två flickor som vill göra något så till Brinken och
dagiset för här finns det leksaker och rutschbana och gungor. Köper
med kex och dricka, vad väljer barnen?? Vatten det är OK men alltså.
Amanda väljer att sitta med Juhani och titta på när han spelar. Kul
 
Camilla kommer till mig också så det är kul vi två med tre ungar :) Sjyst dag.
OK dom leker och har skoj. Lite dags för lite kort då.
 
Farmors Lisa skall maed Haylie är nöjd då.
 
Joline vill inte vara med  Här är det full fart
 
 
 
Jolin från den bästa sidan Linus bjuder mamma på kex
 
Vatten paus  Grupp bild
 
Gunga
 
Min fina dotter och så är vi på G hem Lunch väntar

Vi skall handla också så jag och flickorna går till affären.
Det blir bara klister, toapapper och socker bra
kombo.
 
Lunchen blir köttbullar med mos och gräddsås.
Tjejerna käka Hugo mycket och Juhani gilla det, kul.
Gubben och jag fick också lite det var ju OK så då skall 
jag njuta lite.
 
Min son dyker upp till slut och det blir lite snack och han konstaterar att
min stol är lite trasig. Hydrauliken fungerar inte, stolen glider ner. Jaha 
finns en annan kontor stol i förrådet jag får allt ta den :)
Jag hoppas att det är en bättre sak :)
Dom åker hem jag har tvättstuga och får då gå ner
och hämta upp mina saker. Klar och så på en liten fjärt.
Det är bara att göra. Ingen hjälp i dag verken från Juhani eller
Ari det var bara att slita själv.
 
Middagen fixar gubben och jag packar upp kartonger.
Fan min vas som jag fått av min mamma är i bitar, en annan
vas som jag fått av henne är också sönder. Det är så många saker
som är sönder. Inge skoj. Kasta och kasta.
 
Nu sträckte jag mig så nu har jag värk i min nacke.
Vilken jävla skit, ont Hugo och det är INTE vad jag har
lust med. Gubben får sätta heat lotion på där.
 
Säger god natt nu trött i huvudet.
  
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen          
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0