Först jobb sen kalas

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.38 
1709123
Tekla & Tea
  GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 När min klocka låter och jag känner att jag  inte är redo,
vad jobbigt det kan bli :) Jag har en dröm på G och
den blev avbruten utan slut. Så en morgon kan
starta. Men det är frukosten som hägrar så
jag tycker det är  bara att kliva upp.
 
 
Frukost jag det är den delen på
morgonen som är bäst :) Det är snart
time för att tända ljus på morgonen. Dom
kommer nog från förrådet på söndag :). Det är 
nästa sista dan för att vi skall ha förrådet kvar :) Allt
 skall hem typ, 10 kartonger bara :)
 
Det känns bra att fått bort så pass mycket saker :) Det är ju
ganska mycket man har i en femma och hur det skall
få plats i en trea, det är ju frågan :) . Jag har vänt
och vridit på det mesta det är ju inte så
lätt att få till det. Hela mitt kontor
ligger på vinden, Alla pyssel
saker är också där.
 
 
Bara det är helt otroligt
jobbigt att vete. Det som är en
glädje för mig inte finns till mig i mitt hem.
Det är inte så skoj trotts allt Jag gillar att varva ner 
och pyssla men det är ju inte vad min yta tycker, en hårfin
avvägning. Den som vinner här är för liten yta :). Mitt intresse för mina
saker ligger nu på is kan vara tungt, mer tid för barnbarn  ha ha ha
Det är lite läsning nu tycker jag, nyheter först :)
Det står inte så mycket av intresse för mig.
Så jag far i väg mot jobbet i stället.
Det kan vara bra att göra det.
 
Skall plocka ut lönespecar till min advokat :)
Jag hoppas det går bra i dag :) Byter
om och går upp glad som bara
jag kan. Jag sätter mig vid
datorn
 
Men snälla...lösenorden är hemma. Hur kunde jag missa detta?
Jag visste ju att jag måste ta ut detta och glömmer lösen ordet hemma.
Smart jobbat PH du är lysande :) Men det går att fixa detta i morgon så jag
börja jobba i stället :) Det är ju bara att jobba på så min dag går fort.
Jag får en anhörig som kritisera att vi inte jagar upp våra gammla klockan 
åtta, Det är ju bara att ta upp dom, Jaså du men nu är de gamla 
och det är OK att vara trött, kroppen säger i från nu dom blir
tröttare och tröttare. Ingår i processen av att bli gamal
och komma till döden :)Jag var professionell och
förklara att det blir så men han menar på
att den boende gillar att sitta och
titta på film.
 
Ja det kan också vara så, han fråga om vi bara är två, ja det är vi.
Vi har lite mycket att stå i :) Så det det är på lördagar och
söndagar som de kan sova ut lite. Vi vill inte att de
skall vara såtrötta jämt. Det är bra med
vilomornar i bland.
 
Ja vi kom till slutet på denna diskussion, det kändes bra.
Jag vill bara se till att vi får en bra lördag som är fridfull och lugn.
Så kommer lunchen min först så jag tar mina köttbullar och sätter mig i båset.
Inge bra ställe för övrigt kan jag känna. Jag vill nog bara få i mig maten så kan jag
hjälpa till att mata våra gamla. Det känns som det är stress där ute vid matsalen. Kan det
verkligen vara så??
 
Nu är det färdigt för i dag, jag hoppas kvällen blir bra och att det 
går bra för kvällspersonalen :) Jag möter en kollega som kramar om mig
och talar om att jag är hur bra som helst, det värmer och jag tycker att det är
roligt att höra. Jag ger bra intryck :) Kul :) Nå väl nu skall jag hem. Vi (jag och Ari)
skall till Ärla på en liten födelsedags fika :) Det tar lite längre tid än jag hade i tanken .
Jag hoppas det blir bra och se där nu är jag här.
Först kommer min prins "mormors, mormors hej"  Hej killen kram och puss,
Sen kommer det " farmor, oh min farmor"  min lilla prinsessa Joline
kommer och kramas. Haylie står och hoppar med Astrid i
studsmattan. Hon ropas "farmor hej, titta"
Det hon gör sen får mig att brista i
skratt.
 
Det är en film som visats på FB på en idiot i klädd vit schal,
vit kappa med påsar i händerna och höga hoppsan steg i vattnet.
Svårt att beskriva den men nu studsa Haylie lika dant på mattan. Hur roligt
som helst, Daniel fatta till slut vilket klipp jag mena :) Så kom stora tjejer också och
kramas :) 
 
Kaffe lite snack med alla som var här, många skall gratta Jimmie på sin stora dag :)
Jag gratta han med mess och samtal men han säger bara att jag messa.
Skitunge jag prata ju med han. Som vanligt har du inte tid :)
Men så är det med min son, upptagen man :)
 
Bilder från i dag
 
Haylie och Astrid
 
Haylie Robert och Linus
 
Robert, Linus och Annelie
Jamie och Haylie

Ja ja vi säger adjö till Camilla och Thomas som skall hem, Annelie och
Daniel och Linda :) Nu är det lite snorisar som kommer blir lite fest kan
jag tänka mig. Ja ja vi lämnar också stället vid fem så jag kan
komma hem lite i lagom tid :)
 
Vi kör en annan väg för att titta på Anneli och Daniels hus.
Kringelkrokar väg men det är OK. Det tog ganska lång tid kan jag då säga.
Här kan man kolla på fina vyer och landskap som heter duga. Sverige är fint
och det var ju helt OK.
När vi kommer hem tar vi en avstickare till Robbans pizzeria.
En sallad och så hem skall kolla film och sen sova för i dag är det
slut nu har haft en bra dag men lång dag :)
 
Kära du ha en fin kväll.
       Tack,vi ses igen           
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0