Här kommer jag.....

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.38
Dag 216 på året 
1709119
 Fredrika
  GRATTIS
  
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
Ja då har jag startat en ny dag, lika glad
varje morgon att jag kommer upp. Varför?? Det
skall man inte vara så säker på när man börja komma
upp i åldern. Inte för att jag känner mig dålig nej nej min kropp
börjar säga att jag bör ta det lugnt, lyssna på när den är trött och så.
 
Annars är det full rulle på tanten som det bör. Jag gillar att vara igång så
jag inte blir stel eller sittande, Här skall man röra på kroppen. Allt
för att må bra eller bättre. Låter som en lysande tanke.
Så jag kör igång med frukost, har lite låder att 
packa upp.
 
 
Läsa nyheter och lite på FB kan vara roligt tror jag.
Inget spännande direkt bara massa trams hit
och dit. Nä jag skall packa upp några låder
och se vad man kan göra mer. 
Jag blir super förbannad på sonen som bara kastar ut allt från sitt rum.
Han har bara saker som skall stå på hylla att plocka upp. Men
han har ingen hylla att sätta sakerna på, och vad
gör det om jag lånar lite av hans rum till
lite lådor eller så. Nej det går inte och
så är han grinig och skall beter sig.
 
I detta läge skulle jag kunna säga hej då flytta till  Jordbro
hos mig kan du inte bo. Det skulle vara så mycket lättare då för mig.
Han är så jävla jobbig. Han skyller på sin barndom. Han skyller på allt och
alla men han har aldrig fel. Satunge arg som et bi är jag. Skall han förstöra en dag
bara så där? Nä verkligen inte, men det har han.
 
Tar mig till centrum för att hämta packet och så handla.
en kaffe hos Camilla efter de och så är det ju så att jag börjar
14 så inge stress här inte. Jag tar det lugnt. Kommer till jobbet lagom till
musiken skall köra igång. Vi har det roligt och de gamla dansar. Det är full fart
på bygget.
 
Jag dansa lite jag också skit kul.
Sen är det kräftskiva och det var supertrevligt.
Alla tog vad det får i sig rom, lök, kräftstjärtar , smörgås
och cider. Så trevligt med allt runt omkring jag hjälpt några och
det vara så bra det bara  gick att få. alla är nöjda.
Några bilder
 
 
 
 
 
 
Avdukning och sen är det bara att slå på kvälls planen.
Middag klockan 17 och det är soppa så det är lite lugnt med 
det. Men det är svårt att få alla att äta. En dam blir lätt förvirrad
och skall inte äta hon bara skjuter undan tallriken. Jag lyckas få i henne
lite efterrätt det var allt.
 
 
Nu kommer vi till den delen på kvällen då jag kollar pärmen, vilka skall ha
mediciner och vilka tider och allt annat. Jag upptäcker där vi åtta att två saker inte var fixat,
Spolning av kateter och sår omläggning. Jag gör dom ingen som helst krusidull på detta. Nej då det
är bara att jag fick vara kvar 30 minuter för hela min planering gick åt fanders.
 
Lite sur och lite irriterad blev jag, jag kommer från jobber 21.10 jag slutat 20.30
hur roligt på en skala är det tror du?? Inte de minsta, och jag jobbar arslet
av mig. Känner mig väldigt arg och besviken. Det hade fungerat på
morgonen det gör det för oss när vi har det men inte när Maria
skall göra det.
 
Kommer hem och min son är hemma vilket jag tycker kan vara jobbigt.
Han är lite ångerfylld och vill kramas. Lite så där jobbigt kan jag
tycka. Jag är fortfarande sur på han. Skall sova nu en jobbar
dag i morgon
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen          
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0