Höns marknad

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vad 39
 
170930
Helge 
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
Har sovit bra och är utvilad, det kändes super bra. Då är det inte
så jobbigt i dag kan jag känna. Jag är så tacksam för det.
Men då är det lite frukost som kommer först och den
intar jag med en fin natur vy.
 
Det är lugnt och skönt så här på morgonen innan resten av folket vaknar.
Man kan sitta och fundera lyssna efter fåglar eller andra djur som
är i närheten. Helt magiskt. Men det bryts nu när det är
folk på G vi skall i väg med en sväng Stallarholmen
Hönsmarknad.
Men först skall det skrikas och bråkas och kivas och alla
skall beter sig så dåligt som man bara kan. Lite 
lustigt för innan mamma oc pappa kom
hem var ungarna helt normala :)
Nu skall dom visa vem som
är bäst och störst :)
 
Helt makalöst, Haylie går runt och filosoferar,
hon vill inte äta, hon vill inte klä sig hon vill inte åka bil.
Men du kan åka med Ukki :) Ja det var ju bra då satt hon fart.
In med smörgåsen och yoghurt så var hon klar. Joline blir sur för hon vill
ju åka med Ukki, du kan åka med mig säger jag, du kan sitta med mig i fram det tycker
du ju om :)
 
Jo det går så bra och hon skall nu sätta sig i Bee, lite stökigt blev det och 
jag glömmer min dosett och två flaskor, den ena till ingefära drickan
den andra till min brustablett. Strepsil och nässpray glömde jag.
Oj Jag glömde att bädda sängen fan fan fan.
 
Jag får säga detta till Nea på marknaden :)
Väl där blir min kära son lite va är detta allt.... Några bord med höns,
kaniner och hemlagade sylter, pajer, bullar och prydnadssaker. Och titta där är ankor.
Vi tittar och Nea föll för en kanin storlek stor och vita ankor. Och ja hon köper dom. Jag hitta inget
jo en broach med en tupp på. den skulle jag nohg köpa.
 
 
Gubben köper en äppelpaj, marmelad av äpple och nypon och bullar.
Ja vi skall nu dra oss hem för jag har ju tvättstuga i dag klockan 18.
Då kommer Joline och Amanda med en present till mig en tupp
broach .
 
Ja vi tacka för oss och åker hem jag har tvättstuga och behöver komma hem i tid :)
Hinner äta lite middag innan så det blev pommes och hamburgare, Gubben 
hjälper mig ner med tvätten vilket är bra, hoppas han kan hjälpa mig
upp också :) Nu skall jag vänta lite så där en timme innan jag
skall ner till tvättis igen.
 
Lite bilder från semestern .
 
Här lämnar vi mamma och pappa för att vara utan föräldrar ett par dagar.
 
Amanda och jag lunchar på onsdagen  Haylie gillar att leka sina lekar själv
 
Ameriokanska pannkakor i fel stekpanna.  Matar höns
 
Selfi på oss utom Johanna  Leo`s lekland. Haylie hamna lite fel
 
Jolin åker störtlopper. Hoppmattan var också kul
 
Hayli på stuttsmattan Cykla gick hem
 
Haylie trampa på som attans Lite lunch
 
Pannkakor så klart  Massa barn i mattan hemma vid
 
Ena hönan ville komma in fönstervägen  I dag bjöd farmor på fika :)
 
Alla var nöjda tror jag.

Ja så då är det tvättstugan då :)
Det var inte så mycket tvätt bara tre maskiner :)
Men det tar tid först tvätta en timme, Sen hänga för torkning.
Det kan ta allt från en och en halv timme till tre timmar. Så nänu när 
jag skall ner för att hämta tvätten har det hängt nästan två timmar. Så det mesta
borde vara torrt. Men nej det är det inte.
 
Tar upp allt och viker det torra.
Utanför min dörr på våning sex tippar all tvätt
omkull och rentvätten hamnar på golvet som inte är
rent och jag blir arg väldigt arg. Nu får det allt räcka. tycker 
jag.
 
Väl uppe och inne så lägger jag torr tvätt i skåpen och fuktig tvätt hänger jag i 
badrummet. Det är säkert torrt till i morgon. Men min vita tröja är
mer blöt så den kommer ta några dagar. Men den
kommer hänga längre.
 
Nu är jag trött och kommer lägga mig i sängen.
skall sova och bara ha en bra dag i morgon.
 
Tack för att du visar intresse och kollar in min blogg.
Känns roligt att just du är här.
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0