I dag blir det socialt umgänge :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.36 
170906
Karin & Kajsa
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
 Gubben väcker mig så där innan sex, och jag skall ju
Fara till Södertälje i dag. Kort visit hos Sussi Paakki som har
en lägenhet där :) Det var meningen att jag skulle träfat Lollo i
dag men hon skall till sitt jobb ett ärende och det kan bli stressigt om
hon skall dit och sen till Huddinge. Så jag träffar henne en annan dag.
 
Nu så är det frukost och jag skall allt njuta en stund :)
Camilla kommer med Linus som skall fä följa
med (problem på dagis) Det är ju inget
med det. Kan vara kul.
 
Nu till min frukost som kan vara dagens höjdare :)
Det känns bra och jag njuter en stund. Solen lyser på mina
skitiga fönster, det ser bara för jävligt ut. Måste ta dom innan vintern
kommer. Dom är i hopp skruvade och är tre stycken. Jo det är sant jag har
tre rutor och sex sidor att tvätta på ett fönster. Massa jobb blir det.
 
 
Nu skall jag och Linus hänga i soffan en stund.
Det var bra att de kartonger som kom hem i
går inte behövs packas upp, det är bara
böcker och så :)
 
Det blir mera att stuva om lite, de är vissa kartonger som är så
tunga och det är inte så kul. Dom måste jag skifta lite.
Jag vill ha lite av mina böcker uppe men få se
om det blir bra. Nu skall jag i alla fall bara
hänga lite på förmiddagen :)
 
Det blir ingen resa till Södertälje heller, Jag ville
följa med upp till Läkaren i dag, han (Linus) har en knöl på nacken.
Förmodligen en lymfkörtlarna som slåss mot en infektion. Så är det ju med snor
i näsan. Våra kroppar är fantastiska att kunna hejda saker ibland.
 
Nå väl det gick fort och Camilla körde mig hem.
Linus bjöd på pannkakor och mormor tycker om det.
Han var rätt trött kille så han somna på soffan med plattan i
handen :) Lite kul att han hitta gitarren igen. Jag har ju kort på
dom flesta barnbarn som spelar på den. Han hitta massa funktioner.
 
Men då är vi inne på eftermiddagen och jag har packat upp massa
saker och packat mera som skall upp på vinden i morgon.
Det blir full rulle på allt i dag. Camilla kommer över och 
tar lite kaffe innan hon åker hem med Linus.
Jag fixar middag till mig och mannen.
 
I dag blir det korv i ugnen och potatis.
Jag tror det är OK med det :) Ari kommer hem där 
runt 17 tiden, vi skall äta och han skall slappa lite. Han är trött
och det kan jag förstå. Vi är inte 25 längre. Allt tar ut sin rätt. Jag känner
att det tar emot lite här och där, det är himla synd då jag vill göra så mycket mer.
 
Nå väl skall poppa lite mystik och så skall jag väl städa i vårat sovrum.
Det blir så bra tror jag tralala. Men det är de där med TV:n
kommer min man sparka ner den??  Det är det som
är frågan. Återstår att se.
Vi får lite besök av Lillevi och Kim, dom skall hämta kartonger.
Det blir nog bra de också. Emelie har nu flyttat och Kim och Lillevi har en
trea till sig själva nu. Kan vara kul kanske.
 
Vi har ju också en skitunge hemma i mellan åt.
Oftast är han hos Ashani i Jordbro. Det kan
vara skönt tycker jag.
 
Men då så har denna dag också tagit slit och jag skall
nu sova lite tycker jag. Jag är trött och känner mig olustig i kroppen.
Kommer jag att få en förkylning till eller???
Hoppas inte.
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen        
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0