Ja det är en ledig helg :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.37   
 
170915
Sigrid & Siri
  GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
Min dag är på igen och jag känner mig så
trött jag kanske kan fibbla lite med tiden i dag
men trött är jag. Jag skall ha en morgon och det
kommer då betyda massa upp och hoppa med alla
boende. Tuff dag.
 
Men först min morgon och hur den skall ta sig i
minutrar :) Har mitt morgon stök och intar 
min frukost.
 
Ari upptäcker att yoghurten är vanilj citron och tycker inte
det är så bra, men vänta nu du har ju ätit av den innan, den är ju
öppnad. Han är rolig han det går nog ner gapa och svälj så blir det bra.
Nu skall dagen fortsätta som den bör.
Tar Bee mot jobbet och sätter en dag i rullning.
Plockar Maria vid Willys och så rullar vi på, Kommer fram
till jobbet och det är jag som skall vara först. Så det är väl lite bra då :)
På FB skrev jag att jag skall jobba med Sevim men det var Silvia som är med
mig i dag. Så det är lika bra det.
Vi kör järnet och jag vet att det är bara att
jag skall ge medicin till hela avdelningen, helt OK
Har massa att stå i i dag och vi får upp alla innan klockan 10.
Helt galet, här får de gamla inte sova och här skall vi jaga upp dom
bara för att. Hur låter det då, när jag kommer dit skall fan ingen jaga upp mig 
så tidigt. Jag betalar och bestämmer om jag vill gå upp eller inte före 10
 
Men nu är vi på Västergården och skall nog få alla upp. Frukost
är serverad och sen är det bara lite tv och gympa på tablån.
Jag har lite lunch och alla är nöjda och glada. Vi lägger 
två av de boende, dom skall inte behöva sitta
still i sin stol en hel dag.
 
Jag slutar 14.00 och kommer på att jag är
tvungen att fixa två saker innan jag går hem. En kateter 
spolning och en sår omläggning. Jag gör klart mitt jobb och det är 
bra för då har jag gjort ett bra jobb. Och det är vad jag alltid gör. Så det är
så jag vill ha det. 
 
 
Tackar för mig och gör helg, fan det är ju helt underbart jag kan alltså göra en skön
helg nu en fredags eftermiddag och det är ljust ute. Så det är bara att
åka mot Linus dagis. Jag skall hämta honom i dag, Thomas
har sin flytt på jobbet och Camilla blir kvar till fem.
Jag är hemma så jag tar med han hem.
 
Jag skall handla lite först och då blir det lite på Willys.
Linus var en så lugn kille han satt i vagnen och jag plocka
saker och så vart vi klara. Han skulle köpa godis och jag fråga vad
han gilla. Nej mormor inte den inte den heller, men Linus dessa är nog goda.
Han lukta och säger....Ja mormor dom luktar väldigt goda :) Ha ha ha, och han åt
dom faktiskt. Han är så rolig när det gäller godis. Han äter hellre gurka och köttbullar.
 
Pratar med Nea och hon berättar att en höna har en rovfågel fått tag på.
Det var inte så roligt hon hitta resterna av hönan och massa fjädrar.
Inge skoj alls.Det får sätta upp skräm saker till rovfåglarna.
 
Nå ja jag gör lax till mig och Ukki, Linus får makaroner och köttbullar.
Han är nöjd han tittar på tv och är lite i sin egen värld. Sophia den första är
på TV:n det är något han gillar. Det är roligt att se vag han blir intresserad av.
Nu är han i alla fall lite så där att han inte skall somna så han hitta min elgitarr, den
leker vi med lite. Det är ju skoj.
 
Här kommer mamma och pappa, det blev väldigt roligt tycker han.
Dom tar en fika och sen drar dom hem. Det är helt ok vi har haft lite tid
så det är OK. Nu åker de hem och Ari gör sig klar för att åka till Garagen.
Han skall jobba i morgon i Solna. Det är ju kul. Eller inte.
 
 
Men men nu tar jag kväll och hoppar i säng.
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen          
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0