Jag har en ledig förmiddag :)

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.37   
170911
Åsa & Åslög
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
 
Först titta jag på klockan vid två tiden i natt,
lade mig ner och somna om. Andra gången var vid
fyra och då var gubben uppe och stängde fönster det regna
in sa han. Jag somna om sen har jag vaknat varje 15:de minut tills
jag tröttna och gick upp klock tre minuter före sex. Så jobbig natt, jävla klocka.
 
Men nu fixar jag frukost och lyssnar på regnet utanför rutan :)
Låter mysigt men känns inte kul alls :)  Det är höst nu och då är det kallt.
Jag fryser så lätt och det är obehagligt med kallt regn :) . Annars gillar jag att lyssna
på smattret på rutan :)
Läsa lite nyheter och så lite.
Hittar lite elände och annat smått och
gott. En av meteorologerna på TV blev dålig mitt i
sändning. Han fick söka akut hjälp. Kim i Nord Korea
kämpar på med bomber, nu är FN lite irriterade sanktioner blir
det nu. Lite om Irma som härjar i USA, Miami. Ja lite så var det med nyheter.
 
Nu kommer solen fram som på beställning :) .
Det är fint för det vill vi ha och det blir lite av den varan
i dag då den skall komma och gå. Det blir samtal med Botkyrka 
lämna bokföringen :) . Så bra det är då :)
 
Det är en bra dag och jag skall umgås lite med dottern i dag hon slutar tidigt
och jag är ledig :) Då kan man passa på tycker jag. Men först nu till
JWK i Salem och lämna bokföring. Det blir en tur till centrum
då jag måste ha en nyckel till reparatörerna  :)
Dom skall ju komma in hit.
Så hem måste äta något så det blir att titta i frysen :)
Hoppas jag hittar något. Jag hitta lite kyckling kan
smaka gott. Och så skall jag invänta klockan.
Jag skall ner till centrum, jag skickar
lite kort till mina barn. Ha ha
Jo nästa alla Camilla får
sitt i handen.
 
Det får Nea med familj också.
Så blir det så är det, jag har i alla fall skickat
till dom nu. Då skall jag plocka Camilla hemma. Hon
skall till HS.Reumatologen så klart. Hon måste få andra mediciner.
Vi far i väg och det är så bra med gott om tid. Jag hinner få go fika med
bulle och morotskaka :) Super gott :).
Jag följer med upp så klart och vi väntar på hennes tur.
Dom är alltid sena här på mottagningen. Kan vara så med människor
med ledvärk. Så blir det Camillas tur och hon berättar, oj vad jobbigt. Hon vill
ju bara slippa värken och denna trötthet. Och enligt proverna så ser man att SLE är
på G och jobba upp en infektion i hennes kropp. Så läkaren berättar vad hon kan göra för
Camilla.
 
Det är ju då bara en ut väg nu...cellgifter. Visserligen i mindre dos och med tablettform.
Ja hon kan må illa och ha en sjuk dag, men det kommer att gå bra tror jag. Det blir
i alla fall lite röntgen av organ och mage och så, för att titta lite närmare på
vad SLE har gjort med den . Hon skall lämna prov och så före röntgen.
Men dom har stängt så det får bli i morgon.
 
Ja då är det bara att ta sig hem då.
Vi kommer ut och sen är det bara raka spåret till Brinken.
Nettan har plockat Linus och då är han redan hemma jag sätter på 
kaffe och tar en kopp. Även Nettan och Tobbe kom och satte sig. Det är 
kul med ´bra grannar :) Man kan alltid hjälpa varann.
 
Så Camilla tack för i dag det var OK och bra att jag fick följa med :)
Alltid lika intressant att höra vad läkarna säger om din SLE.
Ja då är jag hemma och hittar Juhani´s skor mitt i hallen.
Inget ovanligt för han placerar dom alltid mitt i
kommer alltid att göra det.
 
Ari väntar med en ost/skinkpaj.
Dagens middag, lite lagom kan jag tycka.
Slipper bli propp mätt och det blir så bra så tycker
jag. Juhani skall iväg och han är stressad som vanligt och
skall låta så mycket. Jag är rät trött på detta vill jag lova.
 
Nu är det kaffe till PH så jag kan få en lugn kväll tack.
Lite tv och lugnt som bara den tack.
  
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen         
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0