Jobba efter semester :)

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.37   
Dag 254 på året
 
170910
 Tord & Turid
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
 Vad gör man när man ligger vaken men ändå inte vaken :)
Jag titta på klockan 0409, blev nöjd för jag kan sova en
timme till. Men jag vet att jag inte sov sov utan
blunda och "sov" super lätt. Jag var
medveten om att jag inte
somnade.
Jag vet att jag bara låg där i sängen,  Klockan 0452 gick jag upp då får det
räcka med stolleprovet :) Morgon toalett först och sen leta kläder.
Vad lade jag dm nu då?? Aha i köket hitta jag några
men tofflorna är på vift, dom är i sovrummet.
Går inte dit gubben sover. Tröjan var
är tröjan det  är kalt väldigt kallt :)
Skönt här ligger den :)
 
Så frukost, i dag naturell yoghurt och musli.
Kaffet är på så det kommer att bli gott med den snart.
Njuta och läsa lite nyheter, hoppas på roliga nyheter men det
kan ju inte bara vara....Jo jag kan säga en; Gubben van lite på travet i går.
Så han skall köpa en diskmaskin nu :)
Det kommer säkert en bild senare när den är införskaffad :) 
Nu till nyheterna. Ja det är ju 11 september och det har
sina rutiga och randiga problem eller minnen.
Mycke kring detta i nyheterna.
 
Lite annat smått och gott. Inget jag höjer ögonbrynet åt.
Allt som vanligt bilar krockar, voltar, skadade människor, misshandel
och annat skit, Kim i Nord Korea är lika grisig som vanligt. Hotar världen.
Massa politik är det om att SD skall stjälpa Alliansens budget. Ja det är det.
 
Nu skall jag upp på Storvreten och plocka Maria på 1D.
Vi skall till jobbet och hon börjar 07.15 Så jag kör för jag skall kolla lite
med kläderna och så jag har inge bråttomt upp på avdelningen. Så här kommer Maria
Då kör vi.
 
Helt tomt på vägen så vi kommer dit så snabbt att man
inte kan tro sina ögon.  Och natten lämnar och morgonen är vår.
Jag ser att jag glömde mina kläder....Va fan jag dom står hemma och skrattar.
Det som är jobbigt är att mitt skydd är också hemma.
Jag vill ha det i alla tunga moment. Det är inte
så att det blir lättare nej nej det blir
mer stabilare. Handen rör
sig inte.
 
Nå ja jag här ärt det bara ett ös och vi kan nog få fart på
alla. Chefen vill att vi skall ta upp nio st. på två timmar med
en fika paus för oss. OK Två dubbla sex "vanliga"
och en ny som kommer klockan 10.00.
Det lär bli stressigt.
Klockan 10 skall jag sitta med Maria L och genomförandeplan.
OK Det blir ju intressant Vad är det om då??En uppdatering så klart.
OK lätt som en plätt men det är inte så att jag har jobbat med det. Nej jag
har ju varit borta nästan ett år och tre operationer :)
 
Men va då lite ringrostig skall man va, men det gick bra ändå.
Inga konstigheter jag fixa en ny och vi ändra. Maria blev nöjd och
det var ju lite de som jag ville. Nu måste jag äta annars dör jag av hunger.
Maria på 1D sitter och väntar i matsalen. Tillslut kom jag dit. Sen ner och det
var bara att hugga i som jag skall. Här spiller vi ingen tid. Lydiah på B kom och
hjälpte mig med en dubbelbemanning.
 
Nu gott folk skall jag sluta och innan det skall jag
hinna beställa fotvård till mina boende plus några till.
Tror Eija får 12 st sammanlagt ingen dålig dag kan jag då tycka.
Nu så lämnar jag roddbåten och vi är i full kontroll Eller??
Hem eftersom jag missa sladden också så kan jag lika gärna åka hem.
Kommer på att jag har ett packet att plocka ut. Kort på mina hjärtan.
Så fina så många här är några.
 
 
Jag och Haylie,  Linus
 
Jultomten och många barn    Familjen 
 
Ärla flickorna  Haylie skall pröva pappas stövlar
 
Haylie och Ukki jobbar  Linus med midsommar kusinen Haylie
 
Ukki och Joline   Joline och Linus
 
Joline och Linus
 
Så nu är jag hemma och det är trevligt att komma hem lite så
där på eftermiddagen. Skall koka kaffe men gubben vill
att jag skall köra till affärer och kolla på diskmaskiner.
OK det kan vi göra och det är ju bara att åka
då.
 
Han har ont i magen så varje gupp och varje sväng ojar han sig.
Men va fan skall vi åka hem??? Nej då detta går bra kör inte i gropar bara.
OK Men hela E¤ är hoppig med knölar och gropar vad tror du jag har ett flygplan??
Så kom vi till Biltema först, lämnar tillbaka HDMI sladden. Nästa stopp är NetoNnet. Men vänta
nu dom har inga vitvaror. Mikro ugnar ja men diskmaskiner nej.
 
Så blev det Media Mark och där fans två, inget att ha.
Elgiganten där hitta han en, det tar två månader att få den levererad.
Två månader Ari bara för att du vill ha just denna. OK Jag bara dör han är för mycket.
Sen varet det att kolla på stereon, vilket skämt. Han tror att en apparat kan fungera utan sladdar...
Men hur kommer strömmen då?? Det måste vara skäm i skivspelaren och högtalarna.
 
Han blev skit otrevlig mot en kille på Hifi Klubben.
Jag bara smet ut, han är så jävla dryg min man när han har den attityden .
Nå väl kommer lagom hem till 17.10 så då skall jag få i mig lite mat. Det blir så bra de.
Paj passar för dagen och sen blir det en het diskussion om vart vi skall ställa den.
Nu tar jag en kaffe och kollar på Miami CSI
Ja det var det nu skall jag lägga mig
Sova på kudden.
  
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen         
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0