Jobbar helg, det var ett tag sen :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.38
 
1709121
Maurits & Moriz
  GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
 
I natt har jag inte sovit mycket, jag har vaknat ett par gånger
till och med varit uppe och tassat, sendrag och en kropp
som har varit iskall. På med heat lotion och  natt
strumpor, då somna jag. Vakna av Aris klocka,
somna om, vakna av att han inte har 
gått upp, somnar om, Vaknar 
igen strax före sju.
 
Nu går jag upp jag har
ju inte sovit så mycket och det
är ju då så att kroppen är trött. Men
nu gör jag mig i ordning och känner att jag 
starta dagen med....Frukost.... Ja den härliga stund på
morgonen när du sitter och bara är, ingen som ropar inget som
måste göras bara sitter och njuter av den goda och viktiga frukost. Härligt
 
Men det varar inte i all evighet, jag har ju saker som skall göras så det är 
att hugga in och se till att fler kartonger skall komma upp eller uppå
vinden. det är mitt projekt just nu :) Hitta lite saker men saknar
fortfarande massa saker. Mina vita gympadojor :)
 
Botkyrka kom och han heter Jimmy han kolla på korten och
sen kolla han på åtgärderna som skulle göras av den
gamla hyresgästen. Men det var inte åtgärdat.
Jag kommer att åtgärdat badrumstaket,
klädhissen och jag kommr att
få flyttstädat.
 
Nu är jag nöjd och det känns så bra jag vill verkligen ha hjälp
med fönstren :) Så då blir PH nöjd. Tack Jimmy bra jobbat.
Kan det vara namnet ?? Ha ha ha ha Jag ringer Camilla
har du kaffe till din mamma?? Jag är sugen på det :)
Jo då och en kaka som Linus bakat. Han kommer
att bli en hejare på bakning :)
Ja det blir bra jag åker ner.
Efter kaffet tar jag Linus ner till en liten
matning av ankor. Dessa små fåglar är som galna på bröd.
Jag upptäcker att dom är otroligt elaka fåglar också. De som är lite
större kan nypa de mindre i halsen. Det ser rätt makabert ut. Man kan
tro att det är människor som är oense eller stor vill ha mer :)
 
Vi gungar lite och sen är det bara att gå hem, gubben min kommer
hem snart så jag skall väl se till att han hämtar en skohylla till
Nea. Jag är dock före han men det dröjer inte så länge
innan han kommer. Han blir inte så glad när jag
påminner att han skall hämta hyllan, han är
väldigt trött på fredagar.
 
Så han sitter en stund sen
åker han, jag skall handla lite middag.
Det blir kyckling och potatis sallad. Det är OK
jag äter inte potatissalladen men kycklingen går i som
den bör. Så Juhani jobbar i kväll och kommer hem lite sent men
det  är ju OK. Jag skall upp i morgon bitti så det är bara att göra kväll
här och nu. Det innebär ett varmt bad kan jag då säga, avslut på en jobbvecka
och det är bara en liten helg nu som kommer att avslutas med jobb :)
 
hoppas du har en bra kväll
Ta hand om dig. 
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen          
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0