Mera saker som skall upp

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.36 
 
170903
 Adela & Haidi
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
 Min dag börjar först när Aris klocka ringer, 05.10,
sen när han letar efter saker han skall ha med sig eller
på sig 05.55. Lyckas somna om, är jag trött eller?? Ja jag är 
så slut i kroppen och hjärnan :). Det skulle vara skönt att få sova
typ ett dygn :) 
 
Nå väl uppe nu och skall inta min frukost och sen är det bara att börja
packa upp fem nya kartonger eller inte :). Läser lite på nyheterna
och tröttnar efter ett par rubriker. Bara massa elände, och så
läste jag om Björn Borgs film...intressant :)
 
Så packa upp fem kartonger och två blir till vinden.
Hitta lite lyktor och nyckelskåpet som jag vill
ha :) Det finns massa saker som kom på
plats, kaffekoppar :) Då blir det
kaffe paus nu då :)
 
Lunch och det blir....kyckling, vad annars jag äter det fem dagar av sex.
Eller nä jag äter nog varje dag det är lunch mat oftast. Och då blir
det något annat till middagen :) Så det är ingen risk för
kycklings beteende hos mig. Jag har alltid 
ätit mer kyckling än annan mat. Kan bli
enformigt för familjen, tur att jag kan
ha lunchlåda med mig till
jobbet :)
 
 
Stor paus NU...
Varför?? Jag håller på bli knäpp,
jag kommer att drömma om lådor och det är helt
sjukt. Jag tar en kaffe och para pustar ut. Så himla skönt.
Har massa småplock här och där. Hittar lite smycken, böcker barnbarnens böcker.
Lägger om i andra lådor och tejpar igen. Till vinden :) Så det kommer att vara klart snart hoppas jag :)
 
 
Jag har beställt lite kort i dag. Det skall vara ny förstoring på Ellie och Fredrik.
Kort på mina små guldklimpar och deras hyss, på Ukki och barnen.
Gamla kort på Jack och Linus som så knoddar, barnen i Ärla
med Tindra :) Det kommer att vara så kul att kolla på dom.
Älskar mina kort.
 
Middag PH du måste fixa middag.
Ari kommer snart och då skall jag allt ha
den klar. I går blev det lite...sent sådär 19.30 lite
sent för en middag :)
spagetti och köttfärssås  
Men det är ju lättsamt, spagetti och köttfärssås :)
Det blir ju bara fixa och koka :) Klart och här kommer min man.
Då så kan vi ju äta lite då, vi pratar lite om skåpet till hallen. Vi måste
nog ta det hit det är ju ont om förvaring :) Skor och jackor :)
 
Vi äter medans vi kollar tv och snackar vi gör flera saker samtidigt vilken grej.
Ari bestämmer sig för att ta sig till förrådet och plocka lite till. Vi skall ju bara
ha det månaden ut så det blir lite bråttomt nu. Jag skall ju jobba nästa
vecka så det blir fullfart :)
 
Nu kommer Ari med lite kartonger och det blir bara att flytta dom
vidare upp på vinden så blir allt bara bra i dag också. Att flytta
över kartonger är ju rätt bra inget behöver packas upp.
 
Idol i dag, det är ytterligare gallring, 90 förväntansfulla människor
och alla hoppas på att komma med i Idol. Men det är ju
bara 20 st. som går till själva tävlingen. Ja ja jag skall
ta en dusch nu ocvh lägga mig.
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen       
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0