Så har vi bott här en vecka :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.36  
170908
 Alma & Hulda
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
Det är nu en fredagsmorgon och min gubbe mår dåligt .
Hur roligt på en skala är detta?? Har han ätit något
olämpligt eller bara magont??  Det återstår att
se under dagen. Bara det inte är
magsjuka :(
 
Nog om honom han får allt ligga
på soffan och bara vara tyst. Jag tror inte
det kommer att vara så mycket saker här att fixa
med i dag. Svårt när gubben är hemma han är lite...gnällig.
Men jag skall egna mig åt lite frukost och det kommer att sitta som
en smäck på min mage :)
 
Läser lite nyheter om alla galna idioter i landet. Dom är helt otroliga och helt 
makalösa. Tänker med rumpan så klart. Det står lite om stormen Irma
också som kommer att dra över Miami. Folk har spikat i hopp sina
fönster och dragit in mot land. Jobbig situation.
Vad händer på FB i dag? Som vanligt eller 
något nytt kanske :) . Ja det skall jag också kolla
upp. Sen är det nog bara att börja med städningen, i går
kväll när Thomas hjälpte Ari med bokhyllan så blev det väldigt
rörigt :) Så där super stökigt :).
 
Då har jag inte fått i ordning det jag ville men det är på G.
Min man är däckad och ligger på soffan och ojar sig.
Hur skall  det bli klart nu??
 
Ja ja jag tar lunch klockan är 12 så det skall nog sitta fint.
Det är så jäkla gott med lite lunch, man får en ny
energi våg. Nu kan jag konfrontera allt :)
 Min lur ringer, det är om Bee, jag
jag får hämta han :) 
 
 Klockan är nu 14.30 strax och min man kör upp mig till Skyttbrink,
Jag skall hämta Bee nu är bukland fixad :) Så han är fin igen 
och det är så han skall vara. Jag skall handla en HDMI
kabel så vi kan flytta tv till bokhyllan som nu har
kommit på plats. Det är bara min garderob
som inte är på plats.
 
Skit i de, kabeln köpt och då är ICAMAXI näst på listan.
Skal ha mjölk och så. Inga många saker bara ett
få tal. Jag hitta en låda för Aris skruvar och
muttrar. En bra och ha låda :)
 
Väl hemma igen knallar man runt och undrar vad man skall göra.
Måste få upp sakerna men det går trögt eftersom han...
gubben är dålig. Jag gör mitt bästa och har fixat
alkohol skåpet :) 
 
Fixar middag till mig, Ari dricker blåbärssoppa.
Han mår inge vidare. Det måste vara en matförgiftning.
Ser rätt illa ut måste jag medge :) Nå väl har ätit nu och skall
till centrum en kort vända. Hämta paket och träffa Mara. Hon ville berätta
om kaoset med syster och bror. Inte riktigt klokt. Men som man säger "släkten är värst".
 
Då så hinner med att träffa Maria, hennes dotter Melanie och hennes pojkvän
Kenth och hans mamma :) Så kul trevligt. Jag far hem eftersom jag har
massor att göra så det är kul.
 
Nu är denna dag över och jag har semester två dagar till :)
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen        
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0