Vecka 38 kommer här

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.38
Dag 216 på året 
 
1709118
 Orvar
  GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG     
Ny morgon, ny dag, ny vecka , nya utmaningar .
Det är väl en bra start allt är oskrivet tills nu.
för nu har jag börjat min dag och det är
nackspärr på  G :(
Som jag alltid säger skulle det vara skönt att få sova till åtta
bara en dag i veckan. Jag tror min kropp skulle må lite bättre av det.
Jag tror att jag skulle vara piggare av det :) . Men det är alltid något som
skall fixas eller ringa eller något som stressar mig på morgonen. Så nu är det två
saker;  1. Linus blev snorig med feber, han skall vara med mig till 12.00.  2. Jag måste
ringa och ändra tid på min röntgen, min tumme skall röntgas när jag inte är hemma :)
 
En erfarenhet rikare blev jag och gubben i dag.
Vi båda står i köket och skall göra varsina saker. Vet du
det fungerar inte det är alldeles för trångt. Han ställde sig i
hallen och invänta space. Helt sjukt vad små dessa kök är.
 
Nå väl nu kommer frukost och jag skall även läsa om världens undergång :)
Och så drar jag för att hämta Linus, och då möter jag även Annelie och
Daniel, två fina barn :) . Dom är på G mot jobb och dagis. Camilla 
talar om att hon måste gå till läkaren med Linus hans körtlar i
halsen är som pingpongbollar. Hon får tid klockan 10.30.
 
Jag kör dom dit, väntar och väntar.
Så kommer dom, Linus är lite ledsen och
det är ju mest för att läkaren säkert tryckt en pinne i
halsen på honom. Dubbelsidig öron inflammation, tack och
bock sa Camilla. Penicillin tre gånger per dag. Ja öron barn :)
 
Hem och så fixa ny tid till min röntgen. Det kommer att bli intressant att
höra vad de har att säga om min tumme. Sliten och allt annat :)
Ja så är det inom vården, Vi jobbar med hela kroppen och 
lite där till. Så vi blir trasiga överallt :) Men hoppas på
att det går att fixa.
 
Städar köksgolv och hallen. Det är ett måste :)
 Det går åt en liter kalorin till golvet.
Det blir inte bra i alla fall.
 
Då så jag har en fotvård att åka till Juhani kommer hem lagom tills jag skall
åka. Han vill att jag skall hämta Ashani  dag. Jag funderar, det är en
kostnadsfråga :) Nu kostar allt :) Så nu skall jag först till
mitt gamla jobb och gå på fotvård. Måste ta hand
om mig själv. Skall bli så skönt.
 
Här är jag nu och Helena är glad och trevlig som alltid.
Hon är en skön människa med massa energi.
Så skönt att komma hit och få mina fötter
ompysslade. Jag tar fotvård var åttonde
vecka så där så här skall njutas.
En timme senare är jag klar med sköna mjuka fina fötter.
Jag känner att det är så skönt och man flyter fram 
på små moln, skönt för fötterna. Hem vägen 
OK all trafik är veck och jag är hemma
på en kvart.
 
Juhani skall ha fixat middagen, hoppas det, Han har en kompis där så
det kan bli lite si och så känner jag. Men se där den är fixad. Ari är
hemma och han gör ingenting. Sitter och spelar. Undra om 
han kan röra lite i grytan :)
 
Äter lite men blir så störd av värsta på draget.
Polisbilar, ambulans och mer personal. Här letar
man efter något. Undra var det är ingen aning faktiskt.
an återkomma när detta blir på nyheter. Jag äter i alla fall klart.
Det blir lite kaffe på detta också. Gubben fixa kaffe. Då så klockan
tickar och Juhani har glömt att vi skall hämta Ashani. 8.45 säger jag till han.
 
Hela vägen till Haninge och så plockar vi upp henne. Hon
skall plocka ett brev från sitt hem så en sväng till Jordbro också.
Tar inte många minuter detta. Nu är vi på G hem. Jobbigt att köra när det
är mörkt men det går än så länge.
 
Hemma igen vill jag kolla på Sofias änglar.
Det var evigheter sen jag såg de programmet. Alltid 
lite så där snyftigt tycker jag. I dag var det barn som lämnat
jordelivet. Det är känsligt tårar i ögonen.
 
Nä nu vill jag nog sova lite kroppen är lite spänd.
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen          
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0