Är med Ashani & Juhani i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 16
 
180416
 
 
 Patrik & Patricia
 
GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Idag ringer klockan och det är bara att kliva upp,
skall köra Ashani till läkare i stan och sen vänta
på henne. Vi kommer att se till att hon 
kommer hem hel och klar  😊
.
 
Nu är det frukost, min frukost som är viktig och allt jag vill ha i dag.
Vardagen är nästan här och det är skönt.  Tur att den kommer i bland 😊.
Jag har varit lite ledigt och har lite nya krafter i bakfickan som är det bästa med 
ledighet 😊, så nu när min vardag startar igen så kommer allt att bli bra. Hoppas på en 
bra vecka och set kommer att vara så skönt även att jag jobbar denna helg 😊 .
 
 
Det skall läsas lite innan jag åker också.
Det blir en kort stund för allmän info av Expressen.
Klockan tickar i väg och nu skall vi åka i väg mot Hötorget
och Ashani´s operation. Hon är lite orolig och så, det är väl alla inför en op.
Juhani följer med och han är också orolig. Det blir bra detta nu skall PH köra i
stan det bör vara mer oroande 😊 Det är inte så kul mitt i rusningstrafik men vi kommer
in i tid och kommer in i garaget vid sju så då har vi tid på oss.
 
 
Kommer till dörren där ingen öppnar, vi är lite tidiga 😊,
Men blev insläppta av en som jobba i samma uppgång. Lite
kul att komma så här på ett "vanligt " ställe och operera sig, inge sjukhus
här inte. Men det är ju bra så dag operationer kan fördelas ut och inte stoppa
upp köer på sjukhus. 😊 Så vi åker upp till resektionen och sen var det ju bara att lämna
av henne där. Vi återkommer. Hon kommer in som etta hoppas jag då är ju hon klar om... sådär
tre timmar. 😊
 
 
Vi tar en fika jag och sonen, det blir då så att vi får reda på att hon kommer in som klar tvåa 😊
Då kan ju vi dra hem inne väntar jag i stan i sex timmar. Det är för jobbigt 😊, även
för en Juhani...😊. Så kommer vi hem och det är ju bra. Skall kolla med Ari
hur det gick för han. Jag beställde ett läkarbesök till han, Dr. Ulf
skall ringa honom 😊, Astma trumpet är vad han skall 
kolla. Han skall vara där 12.00 Jag får
möta upp han.
 
 
Ja det är inte lätt för gubben
när det blir så här, det är tufft och fan så
jobbigt. Medicin måste han ha. Ja så är det bara 😊,
så jag och Juhani drar till centrum och fixar recepten.
 
Gubben får fyra olika mediciner att ta, det är ju mycket för att vara han, 😊
vilken tur att den ena är bara i fem dagar 😊 . Han skulle inte ta
den annars det är inget att snacka om. Det är klart att han
kan ta bara fem dagar. Då åker han hem och
skall slappa.
 
Jag skall till stan igen och hämta skitungen 😊
Hon är förhoppningsvis klar när vi kommer dit. Då har 
hela dan gått. Så det är ju bara att köra på, Juhani fixar min FM
sändare så jag kan spela Spotify 😊. Vi köper också schampo till Camilla.
Hon skall ha silver schampo. Så fixa det på Kicks och så vare bara att gå upp
på City akutens operations avdelning.
 
 
Jo vi träffa på narkos sköterskor i hissen och jo en liten tjej
var nog klar nu, vi åkte med upp till åttan och kom in.
Jo där ligger hon, blek och helt utslagen. Lilla 
vän. Jag tycker synd om henne. Vi
skall ta dig hem så det blir bra.
😊😊
 
 
Jag släpper dom vid porten och sen tar jag sakerna till Camilla.
Linus har varit hos läkaren i dag också. 😊 Han skall
också få mer medicin som skall hjälpa mot astman
han har. Han har nog också fått pollen astma
det är nog bra jobbigt de också. Detta 
harklande som han har, samma
som Jimmie hade.
 
 
Ja nu är ja på Brinken och det är ju kaffe där, en
stå fika för PH. Jag kommer på att jag inte har
ätit i dag, jag tog en fika vid nio i dag, det
är lite dåligt de. Nu måste jag hem
och få mat i magen.
 
Spagetti och köttfärssås
det kan vara gott en dag som denna.
Jag har fått blixt känslor i skallen bakom
höger öra. Undra vad det är och varför, lite obehagligt
att dom kommer med så där 5 till 10 minuters mellanrum. 😳
Ja jag får väl ringa i morgon till sköterskorna 😊 på VC, dom borde kunna detta.
Men i kväll vill jag bara ha det bra och lugnt och skönt.
 
Min man skall till stan och hälsa på sin syrra och jag slänger mig framför TV:n
Sen är det bara att ta sig till sängen. 
 
 
 Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0