Då kommer ett dag pass

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 14
 
 
180403
 
 
GRATTIS
 
Marianne & Marlen 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vaknar av klockan och vet att i natt har jag
sovit hela natten och bara det gör mig mer glad än vad
du kan tänka dig 😊 . Jag känner mig mer utvilad och mer allt.
Det är skönt att känna sig utvilad och pigg  😊 . Så nu kör jag dagen 
som man bör.
 
Kommer ut i köket och hittar kaffe över hela bänken, vad har hänt här??
Ja ha ja nu ser jag, detta glas rör som mäter upp koppas har ju 
pajat för ett tag sen, det har läckt nu så det var inte så kul.
Men vad gör det om 100 år, jag får väl skaffa en ny
perkolator 😊 .
 
 
Fixar nytt kaffe,
röret fungerar då så då
kan jag köra mitt kaffe  😊 . Det
blir extra gott att dricka detta kaffe, men jag
skall väl börja på ruta ett i dag också eller?? Kan vara en 
bra ide, så nu morgon stök i badrummet och här kan man också klä sig.
Smidigt.
 
 
Frukost på tur och det blir då fil, musli som jag brukar inga konstig heter alls.
Jag sätter mig här vid datorn och komponerar några rader 😊 . Så blir
det lite kaffe och en smörgås, lite läsning på nätet om nattens
händelser i världen. Det är bara att köra på så här
på morgonen.
 
Mot Storvreten för att plocka upp Maria, hon skall 
också till jobbet så vi åker tillsammans. Jag 
tycker det är OK att hämta henne. 
Så nu åker vi.
 
På jobbet är det redan fullt ös och här har man bara att hugga i.
Det är ju bara att se till att vissa kommer upp och att det
inte är så krångligt. Jag har ett annat uppdrag nu
klockan 10, hoppas att det är bra med det.
Så jag kommer att hjälpa Maria
med  en GP 
 
Efter lunch är det Emmas tur.
Så det är ju bara att köra och så är det
bara att jobba på.  Vi kommer långt och så måste
jag rulla så jag kommer hem till Tuna. Men innan Tuna 
följer jag Camilla och Linus till BVC. Koll på ögon. Det ser ju bra ut.
Linus klara syn kollen :) Det ösregnar och Camilla är glad att jag kör dom i regnet.
 
Nu är jag hemma och skall precis bara ha en skön dag
 innan middag och allt. Så ringer mobilen.Det är Juhanie. Buren
har kommit och han behöver ha hjälp med att få hem den. Så jag måste
ju då åka till centrum för att plocka dom. Snälla.
 
Det var ett stort packet och ja det hade inte varit kul och burit detta vill jag
lova. Han börja bygga i hopp denna nya bur på två våningar. Den 
ser hur bra ut som helst. Vad stor den va och det var
ju bra pris på den. Lite leksaker också.
 
Jag passa råttor på bordet, en tjejen var helt livrädd, stackarn.
Hon lugna sig till slut och blev sen lite så där osäker.
Hoppas hon känner sig nöjd med nya hemmet.
Bild kommer i morgon .
 
Nu är det middag, sen sådan och sen blir det TV och lite slapp tid.
En sån där känsla att jag är så trött att man kan somna 
kommer lite lätt över mig. Nä nu hoppar jag i säng..
Även min harklande man kommer och lägger sig.
 
 
 
 Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0