Denna dag kan sluta hur som helst.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 17
 
180423
 
 
GRATTIS 
 
Georg & Göran
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Så är det sista dagen på helgpassets fyra dagar,😊
långa pass och allt för stressiga. Vi kör på knäna och man 
hinner inte detta. 😔Hur jobbigt det än är så hinner jag inte detta.
Vill faktiskt vara på jobbet för mina gamla och det är ju mer var en
undersköterska på ett äldreboende gör 🙂
 
 
Så nu har gubben åkt 😕och jag är uppe för ett förmiddags pass och även
sol utbildning på D sidan.😊 Så jag hoppas att chefen förstår vad jag 
gör för henne så hon kan få en klapp extra på axeln. Det 
är ju bara det hon väntar på. Någon klapp av mig
får hon inte.😏
 
Natten har varit god och
jag har sovit, 😊och jag vakna bara
när Ari´s klocka lät och sen när min gick på.
Då är man i full färd med morgon rutiner 😊och så kommer
jag ut i köket för att fixa min efterlängtade, godaste mål min
frukost.
 
 
Ja det är som vanligt fil nej jag har vanilj yoghurt men musli,😊 njuter av den.
Går så vidare på kaffet 😘med smörgås, det är livet på en pinne  eller
så gillar du kanske inte frukosten. Jag är en stor fan av frukost.
Det är så gott efter nattens sömn 😊och man kan bara tanka 
på energi och starta dagen på nytt 10 + för denna
stund på morgonen.
 
Bee väntar på mig och vi skall nu fara till Huddinge och göra
ett par timmar på jobbet.😊 Det är jag och Inga och en ny
timmis Lis. Det blir ju bra jag jobbar inte så
ofta med Inga längre det är super
trist 😔och det känns lite så
där inte kul.
 
 
Men men det är bara att
jobba på och så tar man dagen som
den kommer. 😊Så nu då, jag tar mig upp på
avdelningen och ser att Inga är själv...Hur kommer
det sig? Lis skulle vara här så vart är hon?  Och du kunde ha 
ringt mig . Men nu är jag här och nu sätter vi fart.😊 Inga skall i väg på
utflykt med två boende och några från B sidan. Jag skall vara på D och fixa
med SOL och genomförande. Och då är vår avdelning tom, inte så bra kan jag tycka.
Men det kommer en annan tjej från D sidan, Hon skall hjälpa till lite, jag flyttar på min tid
till 11 och då kommer ju Inga snart.
 
 
Allt flyter på och vist det känns bra det är skönt de. Jag hjälper D sidan
med dokumentationen och Inga kommer just hem. Så kommer lunchen, vi är nästan
klara och vi skall göra ett litet brake. Måste hjälpa till över lunch här och där. Vi jobbar på
det är bara bra och lunchen blir klar, en liten sak....Det är en dam som har ont i magen och inte
mår så bra vill jag lova. Vi fixar det och nu kan man lugnt påstå att det fungerar bättre. Dessa magar på äldre människor. dom skall krångla hela tiden, jobbigt för den som råkar ut för det. Vi kan bara påminna om vatten och hoppas på att de dricker mer.
 
 
Nå väl vi läste detta problem bra men damen blev lite trött. Så lite vila och så gör susen.
Nu skall jag och Inga köra sista timmen vi båda slutar 13.30. Vi fikar och har
det trevligt med våra boende och vi känner oss nöjda. Då så tack för
i dag och på återseende. Nu går vi. Jag skall till Brinken en 
stund och det är ju kul med fikasällskap. Och 
det är Camilla som blir bäst 😍
 
 
Jag kollar på två avsnitt av shadowhunters med Camilla, en bra serie vill jag lova.
Lite kaffe till detta och så är man lite nöjd med detta. Så nu skall jag se till 
att jag kan fixa middagen, men vist ja det har Juhani redan fixat så
vad är problemet? Jag är bara helt slut och känner att när
jag har ätit skulle det vara skönt att få sova
eller hur. Ja jag vet...klockan är
bara åtta men jag är så
slut i kroppen.
 
Nä det fungerar inte
jag måste lägga mig och det är nu.
Jag kan titta på tv i sängen, eller hur!!
Jag faller i sömn, ZZzzzzzz 
 
 
 Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0