Jobba, jobba och åter jobba

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 16
 
180420
 
 
GRATTIS 
 
Amalia & Amelia
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Det är ju fan att man inte får sova längre....
Tänk när jag var ung 😊  då sov man hela dan
om man fick. Jag kunde sova lätt som en plätt hur
länge som helst. När jag kom till 30+ var det allt nästan
hur länge som helst. Jag fick sömnproblem 😊 efter 50, nu är det
ju makalöst. Var uppe till 21.30, för kroppen sa till då, var ju runt igår
som en gris.
 
 
Men 21.30 var jag i säng och somna nästan på en gång 😊 . Ja så är det,
jag tänkte ju få sova där till åtta eller rent av till nio 😊 . Vilken lycka
det hade varit. Men nej då inte skall jag sova inte 😞. Klockan
var runt 05.40 när jag titta på den första gången. sen
blev det några tittar till 06.30 ger jag upp 😔.
 
Det är ingen ide att försöka ens, jag tar lite
frukost i stället. Det är bättre. Så nu är jag på G med min
dag som kommer att bli så lång och jag kommer att vara trött som fan sen.
Ja jag vet det, har känt till detta problemet i 11 är nu så jag kan det 😊 . Det är
bara jobbig för jag blir så trött på kvällen Och det skulle vara kul att inte vara trött eller
känna sig helt slut när man kommer hem från jobbet.
 
 
Jag kanske också bör byta jobb 😊 , Det är väldigt påfrestande de som händer vill jag lova.
Medarbetar enketen var svar på detta, vi alla är helt slut när man har pass som är
helt galna, vi är bara två personal på varje pass 😞 . Vi skall hinna så
mycket och det gör vi inte. Men jag har boende i fokus det är
en sak som är sann. 😊 Jag gör det jag hinner
med inget annat.
 
Men det är just detta som stör
energin i kroppen, jag kommer att dö här
om jag fortsätter, 😔 Jag som har gått till mitt jobb 
med glada steg och bästa humöret. I dag är det nästan jobbigt.
Med allt runt omkring 😔 Så vill man inte ha det. Nä får allt kolla igenom 
lite vad som finns.
 
 
Så min dag då vad händer här? Ja först och främs händer det jag sätter dig, så klart 😊
Och just nu, på minuten är det frukost det kommer bli smaskens. 😊 Då startar
jag med musli och yoghurt, som klar tvåa kommer kaffe och smörgås 😊
Jag har tagit ingefärsshoten och medicinen redan. 😊
Så nu är jag igång med dagen.
 
Jag måste fixa lite medicin till Ashani så hon kan fixa magen.
Lite yoghurt kan vara bra och så är det väl bara att
hoppas allt kommer på rätt sida om smärtan.
Hon ligger rätt mycket så vi får allt 
försöka få upp henne.
 
Ja nu lämnar jag henne för att hon skall få sova lite.
Hon behöver vara uppe sen ett tag så det inte blir fel i magen.
Hoppas hon nu gör detta som jag har sagt och som är rätt i denna situation.
Jag skall passa Linus tills Thomas kommer klockan ett, Camilla är hos läkaren. Jo det
är massa besök hit och dit för henne nu, vi behöver nog ha alla dessa kollar och möten för att få 
veta vilka skador som kan ha kommit på henne efter hjärnans krympning.
 
 
Nå ja jag tror att jag inte skall fundera så mycket på detta för då blir jag lika 
påverkad som Camilla. Jag bara hoppas allt blir bra. Thomas
mamma kommer in och vi pratar om hennes axel, den är
fixad och hon har lite ont. Hoppas den blir bra och
att det inte blir andra skador.
 
Göran kommer med Thomas, han skall hämta sin bil.
Thomas har fixat den och tvättat den så nu är den fin till Göran.
Jag säger hej då till Lena och Göran som skall hem och lämnar Thoma
också. Jag skall till jobbet, måste bara lägga lite luft i däcken på Bee. Det känns
lite konstigt i körningen när jag tar Bee på tur. Så där mycket bättre.
 
Kommer till jobbet och hittar Inga där, kul . Vi hinner snacka lite oma jobbet.
Hon slutar nu 14.00 så det var en kvick snack. Nu är det då jag och Nor
som skall fixa eftermiddagen och kvällen. Allt ser lysande ut, vi har en 
annan tjej vid namn Judith och vår köksa Ali. Så jag hinner att
fixa dammsugningen på alla rum och det könns
bra, nu tar jag min mat och så kommer
matvagnen upp.
 
Jag skall ta upp en man som vilar, 
Jag tycker han ligger så mycket redan som
det är så nu skall han upp. Han är inte så glad och det
känns nästan lite jobbigt, har det hänt något?? Jag måste ta det
med Inga på måndag. Nu är han uppe i alla fall. Maten skall serveras.
Alla äter utom en som inte virriterad ill ha någonting alls, han sätter sig bortom matsalen.
Han är lite han också, undra om det smittas. Ja jag får allt hålla koll.
 
 
Nu skall jag ta ut en man på cigg och även en dam, Det är bra att dom är tillsammans där
ute för damen kan komma in och be oss hämta in mannen. Det är bra för då kommer
han in också. Nu vill min kontaktperson komma i säng, jag säger nej vänta lite är
du snäll. Han måste sitta uppe ett tag känner jag. Men han blir otålig och
Jag känner att jag får allt lägga han nu annars har vi en sur farbror
tänker jag. Han var sur och arg de hela sluta med att jag får
ett sår.
 
 
Så kvällen tar över och det ör medicin
dags och jag är ensam med delegering det är bara
att börja från ruta ett och mangla på. jag avverkar en efter en.
Det blir klart och jag tar ner soppor och sen är det snart tid att gå hem.
Här kommer nu stressen för att få komma hem och för att få allt att gå fort.
Kommer hem och gubben tycker jag är sen, men va fan jag skall ju byta om också.
Så nu är det bara att ta det lugnt och fixa kaffe, mobilen ringer, kom och hämta oss
på gröna borgen, Ashani mår piss.
 
Jag kör dit och hittar dom, hon är lite drogad ser det ut som men Juhani
säger nej hon har bara ont. Ok ta hand om henne nu så lägger jag mig också.
 
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0