Middag med jobbar gubbar

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 15
180414
 
 
GRATTIS 
 
Tiburtius
 
 
DAGENS CITAT
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är då en ny dag och det är lite helg och det känns
bara bra tycker jag. Jag har en lugn och sansad
morgon med inget speciellt att göra. Allt är
klart och jag skall bara vara. Det är
annat än vad man kan säga
om min dröm.
 
 
Jag skulle jobba natt med
vår natt tjej, 😊 Vi skulle vara tre på
min avdelning. Jag skulle hjälpa till på 9:an
så jag gick. Men jag hamna i ett badrum där någon
bada en hund. 😊Jag blev kvar och sen när jag kommer tillbaka
står alla sängar bredvid varann och på samma ställe, jag fattar inte
hur det kom sig eller varför. 😏
 
 
Vakna då jag fråga nattpersonalen, så jag fick inte reda på varför.
Men det var nog lika bra det för jag tror detta var galet Hugo. 🙃
Nu är jag uppe och skall ta frukost innan duschen.
Det är lugnt och stilla ..nästan. 😊
 
 
Det är rostat bröd på G så det är bra
jag har fil med musli och så kaffe vilken härlig
start. 😊 Prosit här kom en nys från underjorden och vilken
stark en.  Min fråga nu är, kan man nysa fram en förkylning?
För jag blev snorig  😊
 
 
Gubben skall byta mina vinter däck och det skall ske nu på förmiddagen.
Jag packar och skall se till att bli klar lagom till lunchen, det blir
bara bra så vi kan åka sen. Men först en kaffe 😊 med Camilla
med hennes familj. Dom skall sen till en bilfirma
och kolla bilar.
 
 
Vi skall sedan åka ner till Ärla, jag och Ari.
Det skall bli middag där och det är ju bara så bra.
Kul att träffa deras jobbar kompisar, eller så blir det skit jobbigt.
Nå väl jag och Ari drar neråt vid 13 tiden, vi tar glass vid Nykvarn.
Sen kör vi på så det ryker.
Väl i Ärla lyser solen och det är 20 grader varmt.
Helt otroligt men sant. Jag blir lätt avundsjuk på vädret där nere.
Så då är det bara att goa men barnen och Joline är ju så glad att se mig.
Vi kramas och hon säger att jag är bäst  💓 Sen kommer Nea eller var det nu Jimmie.
Vi skall vara klara NU för att åka.....Men jag skall väl hinna byta om och sätta på lite smink.
 
 
Det blev väldigt stressigt och väldigt skynda på nu.
Barnen skulle köras till Annelie och Daniel som skall vara
stor familj i dag 😊 . Astrid blir glad att Haylie och Joline kommer,
Robert gillar alla 😊 Så det känns skönt.
 
Nu skall massa folk plockas upp, sen bär det av mot Eskilstuna och kontoret.
Här skall vi samlas och sen skall vi dra mot restaurangen till sju.
OK här sitter nu ett gäng och fyller på sprit nivån. Alltså
det är jag som är chaufför. Inte så kul vill jag lova.
Men det går säkert bra med allt kan jag
tänka mig.
 
 
Skall köra stora VOLVO X 90
till rätt garage mitt i stan, alltså kom igen
hur fan skall jag hitta? Jag fick en kille bredvid
mig i framsätet som var nyktrast 😗 av dom som satt i
min bil. Han skulle visa vägen, så där jobbig typ, sväng
höger nej vänster eller rakt på... Ursäkta hur skall jag köra nu?
 
 
Nå väl vi hamnar på garaget och så kan vi ta oss mot maten klockan är nu 19.10
Det kommer dröja ända fram till 20.30 innan maten kommer in, och då är
det förbeställt. Allt tar tid och jag tycker det är tråkigt,😏 jag tycker inte
fulla människor är så roliga. Men det är ett hålligång till
midnatt då är jag lite trött och lite för seg.
Jag skall ju köra i mörkret.
 
Nu så är det väl bara att komma
till garaget och sen ta bilen köra hem och
så lämna folk på rätt plats sen ner till Nyckebro.
Jag och Nea tar en natt macka medans gubbarna
ramlar i säng. Då så nu är det ju bara att ta det varligt.
Ner till vårt rum och så är jag där, i sängen, skit trött. Jag skall 
sova nu och hoppas att jag kan få sova till åtta .
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0