Morgon pass och ledig eftermiddag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 14
180404
 
 
Irene & Irja
 
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Klockan ringer och jag är inte utvilad....Jag känner att jag har lite
för mycket och förl ite sömn, jag känner att jag skulle vilja sova ett par
dagar. Lite trött i hela huvudet är jag. Men just nu och i dag är det bara
att bita i hopp och köra järnet. Mot morgon stök och lite annat. Håret står åt
alla håll och det kan jag känna att det inte var så bra.
 
 
Frukost och en liten koll på omvärlden.
Nu skall jag snart röra mig mot mitt jobb och dagens utmaningar.
Jag skall jobba med Inga egentligen men hon har semester så jag kommer
att jobba med någon  😊 , Det blir då alltså att hoppas på Aya eller Nor, men nej
det är en kille som jag inte känner alls. Detta kan vara jobbigt och jag känner att det skall
nog gå bra 😊 .
 
 
Så efter morgon stöket på jobbet och duschningar så kommer jag till
chefen för att tala om att jag måste nog lägga ut till cigg för min
gubbe 😊, Nej då hon lägger ut så kan jag köpa ett paket.
OK jag gör det, Då vill hon stänga dörren och prata
om en sak som hon hörde i går, OK vad sa jag.
Du har gjort en anmälan om kränkning och
det är så fel Phia, Jag har inget med
blodprovet för alkotesten att göra.
 
 
Men jag kan backa bandet och ta reda på detta hur lätt som helst.
Det är fler här på Västergården som känner lika dant och nu kommer
förklaringen att det är sjuksköterskan på personalhälsan som begär dessa.
Va???? Nä den köper inte jag, nej nej det kan inte vara så. Absolut inte det måste
komma från en chef. Jag vill ta detta med facklig representant och inte nu, så ett möte
skall komma snarast.
 
Ja det är ju så det får bli, sen får jag uppgifter
att ge min kollega Kurt och sen skall jag och så kan jag
ta detta med. Massa saker att fixa på en och samma gång.
Men alla vet PH gör detta 😙. Men nu är min fundering, varför folk skall
ljuga och bete sig så jävla illa. Skall det vara så svårt att bara vara rak och sen
stå för de du gör. Jag har miljoner fel 😗 massa fel som folk inte gillar, fine jag köper det.
Men jag tycker att jag kan stå rak i mina kläder för det är inte jag som snackar det är den som
skvallrar. Eller som i detta fall, chefen som inte kan vara rak i sina kläder 😔.
 
Jag måste släppa detta för det kommer att äta upp mig.
Jag kommer att bli vansinnig och det vill jag inte.
Skall stärka upp mig lite, skulle vilja ha
en Lena Karlsson vid min sida. Men
hon har nog annat för sig. Jag
får ordna detta när mötet
kommer.
 
Så nu kommer Sevim och jag kan lämna skutan. Det är lite skönt, jag skall
handla ett paket cigg och sen skall jag fördriva tiden lite med Camilla.
Ja det är nog så att vi stöttar varann efter som ingen annan gör det.
Jag behöver någon som kan lyssna på mig också, det är viktigt.
Hon finns alltid där, och så är det med en mor och dotter
relation. 😘 Det är bara bra de.
 
 
Nå väl det är väl bra att man finns för alla med söner dom klarar sig själva, dom vill bara ha 
småhjälp ibland om dom skall fixa med något, eller som Jimmie han vill bjuda på
middag ibland 😊, så ja mina barn är mina barn på alla sätt och vis. Jag
kommer hem och hittar en Juhani på språng, nu skall han till gymmet
och det var som fan. Jag skall ta lite kaffe och titta på TV.
 
Jag har en liten sekvens med bilder på nya råttburen Ashani
och Juhani har införskaffat.
 
 
Här är två av råttorna, dom gillar sitt tvåvånings hus.
 
Det är stort Hela buren till vänster och övervåningen till höger
 
Neder våning 😊

Bed ett program om Lill-Babs stänger jag ner för i dag. 
  
 
 
 Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0