Nu skall jag jobba ett morgon pass.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 16
 
 
180418
 
 
GRATTIS 
 
Valdemar & Volmar
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 Jag vaknar 04.55 och känner skönt snoza fem minuter 😊.
Men jag känner att det är fel, så jag kollar klockan igen 05.15, men
varför har du inte ringt? Jag har ställt klockan 05.30 så jag skulle fått lite bråttomt 😊 .
Men nu är jag på G och skall bara fixa lite av det mästa 😊 .
 
 
Frukost är först upp
efter morgon stöket som går på rutin nu 😊 ,
jag bara gör utan att tänka på hur eller vad som görs 😊 .
Skall läsa lite på nyheterna och så kan man väl se vad som komma skall.
 
Ja det är ju bara att göra sig klar och fixa med lite matlådor och så.
Jag kommer att ta spagetti med mig i dag, 😊 det är helt OK och
det räcker bra. Så på med tröjan och så är det iväg mot
jobbet. 😊 Det är inge trafik ock jag har rak väg att åka.
Det tar mindre än 10 minuter till jobbet i dag. 😊
 
 
Byter om och så är det bara att komma upp.😊
Kommer in på avdelningen. Här är det tyst  😉 och jag tror 
att alla sover, för det är lugnt och stilla. 😊 Hittar Ali i köket och
Aya inne hos en boende. 😯 OK är du själv...jag trodde det var någon
mer med dig. Det skall det va, jag börjar ju 08.00 så det skall vara en 07.15
här. Vart är den då??? Kommer inte Nor??? OK  då skulle Eva ha ringt till mig.
 
 
 
Men det är bara att hoppa in och starta. 😊 Här kan man inte ligga på latsidan.  
Full fart med mediciner och lite annat smått och gott. 😊 Jag fixar lite hit
och dit Allt blir klart som vi har sagt. 😊 Jag tänkte ta en damm-
sugning i alla lägenheter. Det kommer bli så bra
tycker jag. 😊 Då kommer jag på att jag
skall ha SOL med D-sidan i dag.
Men det funkar inte.
 
 
 
Pratar med Eva om saken,
hon håller med det är bra om jag kan
vara på avdelningen. 😊 Sagt och gjort. Sen kommer hon
tillbaka till mig för nä det är viktigt att jag får dokumentationen är
i ordning i maj när jag skall opereras. 😊 ( men det är ju egentligen inte jag
som skall göra det, chefen tog ju bort mig,) Jo så är det jag hoppas att det går bra.
Nu skall jag dit och det är bara att jobba på, Maria skall ha hjälp. OK Vi fixar hennes
två och det blir bra och allt är som det skall.
 
Jag är tillbaka på min avdelning klockan 11.30 då har jag ätit också.
Det blir lite mat uppläggning och så blir det lite ställa tillbaka
alla blommor i alla boendes rum, 😊 det har varigt fönster-
putsning. Sen är det min boende som skall vila. Oj
oj vad jag får stressa, 😊 möte på plan två
APT.
 
Ja det är ju så att våran medarbetar
enkät har många röda stolpar och det betyder
att det är inge bra, för chefen. 😏 Så vi skall jobba på att
förbättra saker och det är det vi skall göra komma med förslag.
Vi har då tagit upp lite saker så som arbetsrelaterad utmattning, social
medbestämmande och ledarskap. 😊 Vad min grupp skulle diskutera om och komma
med förslag till bättring.... ledarskap så klart, 😗 tycker vi om chefens agerande?
Ja det blev lite tryck på stället. 😊
 
Mötet var till klockan tre, två timmar satt vi och diskutera om denna enkät, chefen
sa också att om hon inte får fler gröna pelare nästa år så går hon. Det är
ju inte så roligt att hota sina anställda med detta. Men det är min chef.
Så det blev ett himla liv, några bara avgudar henne och det
är hennes små gullegrisar. Ja jag säger det för fy vad det
var solklart i dag. 
 
Ja ja jag slutar nu så jag skall hem och göra ledighet
Det blir bara så i kväll, duscha, svansa runt i pyjamas och så
bara skönt relaxa 😊 jag skall ha en kväll som är lugn och slapp. Det
blir inte så svårt hoppas jag. 😊
 
 
Väl hemma så hör jag att Ashani har ont som f.n och jag säger att det är
bra om hon ger kroppen jämnt flöde så hon slipper smärt topparna.
Nu så skall jag förbereda middagen och se till att allt går
som jag vill. För jag skall ha det lugnt.
 
Så korven skall in i ugnen. 😊,
råstekt potatis skall också in i ugnen 😊.
Sen är det bara att vänta in middagen och gubben
som kommer hem över natten i dag  😊 . Camilla kommer över
med en ny råtta. Hon heter Lilo och är grå, väldigt söt och mindre än de andra tre 😊.
Hoppas på det bästa med att dom skall vara sams och trivs med att bo hos oss och de andra
tre råttorna 😊 .
 
 
Så kommer också gubben hem och vi kan äta 😊, Väldigt gott med mat blev det.
Jag tycker att det blev gott . Jag tar mig soffan och gör kväll, lite Dr. Phil, lite
Räddad av änglar och sen var det lite ängels serie om sos och
ambulansernas jobb. Då infinner sig tröttheten
Jag hoppar i säng. 
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0