Sista dagen på vecka 16

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 16
 
180422
 
 
Allan & Glen
 
GRATTIS 
 
 
 DAGENS CITAT
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 
Då har man sovit lite länge i dag, 😊 Jo det är sant 06.30.
Då har jag vaknat två gånger  😏 och sagt nä inte nu.
Så jag anser att detta är fantastiskt 😊  Vilken
härlig morgon detta kommer att bli. 😊 Det 
är ju så att jag skall jobba men senare 
i dag och till kvällen 😊.
 
 
Så då skall vi se, ja en frukost 
först och njuta av den innan duschen 😊.
Låter som en bra plan 😊. Jag kan ju läsa
lite nyheter på en gång så är det klart. Det var inge
skoj att hänga i julgranen. Men så är det, taskigt att världen 
är så illa där an, men vi kämpar på. Nu skall jag duscha och så är
jag klar för dagens uppgifter. 😊
 
Så mot Bee och jobbet, jag kommer att jobba med Aya i kväll 😊
Det blir ju kul. Jag hoppas att det är full fart på jobbet i dag. 
En av boende som fyller år i dag så det är kul, hon blir
grattad av oss och några anhöriga 😊
 
Så då är jag här och nu skall jag bara se till att komma igång 😊 .
Jag kommer in och hittar mina kollegor Nor och Aya 😊
Nor jobbar till tre och Aya skall jobba med mig
i eftermiddag/ kväll. 😊 Aya är en bra
tjej och hon är så super att 
jobba med 😊.
 
På B sidan är Carolina 😊 inne
så det blir bra, jag skall påminna
henna om att jag skall komma klockan
17 och ge medicin. 😊 Men först blir det lite lunch
på min avdelning. Det är lugnt och folket känner sig så
harmoniska. 😊
 
Så det var de och nu tar Aya lite ledigt och jag och Nor fixar kaffe 😊
Här skall det fika med tårta för en av damerna som fyller år i
dag 😊. Så kul att fira henne lite extra och med massa
människor. Det blev hon glad åt. 😊. Vi satt 
där en hel timme och hon var så
nöjd av detta.
 
Nu skall vi gå tillbaka till vardagen, 😊  Fast det är söndag.
Jag trycker att det är så viktigt för våra boende att
veta att vi är här för dom inte för att bara lyfta
lön, den är ju hur rutten som helst. 
Nu blir det i alla fall lite musik
och lite pratande. 😊
 
Nor går vid 15 tiden och Aya kommer tillbaka från sin rast.
Då skall vi planera in vår middag med hur vi har det på
deras middag 😊 Jag hoppas att det är så bra som
lunchen va, stilla och fint 😊 Carolina ringer
och påminner mig om att ge medicin,
bra tack då kör jag på det  😊
 
Jag tycker att det
fungerar bra , skojar lite med
den som jag skall ge medicin till. det
går så bra och vi tycker att jag har  varigt bra
och snäll 😊 Det är ju bra när både boende och
jag är överens 😊 Det blir lättare så.
 
Carolina är lite upprörd 😗andra gången jag kommer in, 😏
det har hänt något, så jag känner hur illa stämningen
är. 😏 Jag tar henne åt sidan och säger, nä du är bra på  din
yrkesroll, det är det som är fokus. 🤗
 
Hon kände sig bättre senare och det gör mig glad. 😊
Jag tycker inte det är ok att någon skall känna sig ledsen eller värdelös.
Vi undersköterskor ÄR bäst. 😊 Så nu skall siasa sakerna fixas på jobbet denna
kväll och sen är det tack och hej.😊
 
Så väl hemma tar jag kaffe och sen dör jag.
Hur fasen kommer dttta gå 😊 
Jag skall sova nu.
 
 
 Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0